زردچوبه مکمل غذایی موثر – تات فا

زردچوبه مکمل غذایی موثر

زردچوبه دارای ترکیبات  فعال زیستی با خواص قدرتمند دارویی است، این ترکیبات curcuminoids نامیده می شود که مهمترین آن موسوم به کورکومین است.

زردچوبه مکمل غذایی موثر

زردچوبه مکمل غذایی موثر

فایده های ثابت شده ی زردچوبه

زردچوبه گیاهی است که استفاده از آن سابقه بسیار طولانی دارد و به طور گسترده ای در جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه به عنوان یک ادویه در پخت و پز استفاده می شود. زردچوبه، گیاهی از خانواده ی زنجبیلیان است و تا ارتفاع حدود یک متر رشد می کند این گیاه برای رشد نیاز به درجه ی حرارت بین ۲۰ تا ۳۰ درجه ی سانتیگراد دارد زرد چوبه  از ریشه ی این گیاه بدست می آید ریشه ابتدا در حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در آب چوش قرار داده می شود سپس در یک کوره ی گرم خشکاند شده و آن را برای مصرف پودر می کنند.

زردچوبه مکمل غذایی

از زردچوبه می توان به عنوان مکمل غذایی موثر نام برد. تحقیقات  بسیاری  نشان می دهد زردچوبه مزایای فراوانی برای بدن و مغز دارد.

زردچوبه به طرز چشمگیری ظرفیت آنتی اکسیدانی  بدن را افزایش می دهد.

اثرات ضد التهابی قوی

زردچوبه دارای ترکیبات  فعال زیستی با خواص قدرتمند دارویی است، این ترکیبات curcuminoids نامیده می شود که مهمترین آن موسوم به کورکومین است.

کورکومین یک ترکیب طبیعی ضد التهاب بوده  و جزء اصلی فعال در زردچوبه است. که اثرات ضد التهابی قوی دارد و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد. آنتی اکسیدانها (antioxidant) موادی هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلولها جلوگیری می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند.

ضد افسردگی

مطالعات نشان می دهد که کورکومین دارای منافع باور نکردنی در برابر افسردگی است.

زردچوبه در طب سنتی

در طب سنتی از مخلوط مقدار کمی زردچوبه و پیه برای باز کردن دهان زخم و کورکهای سربسته و پر التهاب چرکی برای رساندن زخم استفاده می شود.

پزشکان طب  سنتی مخلوطی از مقدار کمی زردچوبه و پیه را برای باز کردن دهان زخم  و کورکهای سربسته ی پر التهاب چرکی  مفید دانسته اند.

در هند، زردچوبه در طی هزاران سال به عنوان یک درمان برای بیماریهای معده و کبد، و همچنین به عنوان درمان موضعی برای التیام زخم، استفاده شده است. زردچوبه ی خالص ضمن آنکه محرک و اشتها آور است جوشهای ریز معده را نیز از بین می برد.