خلاصه و نقد کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید| ناپلئون هیل

بین آرزو کردن چیزی و آماده بودن برای بدست آوردن آن تفاوت وجود دارد. هیچ کس برای چیزی آماده نیست مگر اینکه باور کند می تواند آن را بدست آورد. حالت ذهن باید ایمان باشد، نه فقط امید یا آرزو. گشاده رویی برای ایمان ضروری است. ناپلئون هیل.

خلاصه و نقد کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید| ناپلئون هیل

خلاصه و نقد کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید| ناپلئون هیل

دیدگاه ناپلئون هیل

کتاب های ناپلئون هیل نویسنده آمریکایی بر اصول خاصی برای موفقیت شخصی و مالی تمرکز دارد. او قبل از اینکه مشاور رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت شود، کار خود را به عنوان روزنامه نگار آغاز کرد. ملاقات با اندرو کارنگی بود که الهام بخش حرفه او بود. او از اطلاعاتی که از این جلسه به دست آورده بود برای نوشتن کتاب هایی در زمینه موفقیت و کسب درآمد در دنیای تجارت استفاده کرد. بسیاری از کتاب‌های خودیاری او به همان اندازه که به قبل از مرگش در سال ۱۹۷۰ مربوط بود، با امروز نیز مرتبط هستند.

معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، اثری نوشته ی ناپلئون هیل است که اولین بار در سال ۱۹۳۷ به چاپ رسید. این اثر، یکی از تحسین شده ترین کتاب های مرتبط با موفقیت در سراسر جهان است و از همان بدو انتشار، نام خود را به عنوان اثری ضروری به منظور رسیدن به کامیابی برای میلیون ها مخاطب مطرح کرده است. ناپلئون هیل، یکی از محبوب ترین نویسندگان انگیزشی آمریکا، بیست و پنج سال را صرف تحقیق درباره ی این موضوع کرد که ثروتمندان چگونه به جایگاه فعلی شان دست یافته اند. هیل پس از مصاحبه با بیش از پانصد نفر از ثروتمندترین مردان و زنان زمانه ی خود، از راز رسیدن به ثروت های هنگفت پرده برداشت. با درک و به کارگیری سیزده گام ساده ای که فرمول هیل را تشکیل می دهند، قادر خواهید بود به اهدافتان برسید، زندگیتان را دگرگون کنید و در زمره ی افراد ثروتمند و موفق قرار بگیرید.

مقدمه

بیندیش و ثروتمند شو، قدرت روانی مثبت اندیشی را بررسی می کند. ناپلئون هیل اهمیت الگوهای فکری ما را در موفقیت ما بررسی می کند. افراد موفق در گذشته تفکر مثبت را با پشتکار و آموزش ترکیب می کردند. آنها خود را با همکاران حامی احاطه می کردند.

همه ما در تلاش برای رسیدن به اهداف زندگی خود شکست خواهیم خورد، اما کسانی که به تلاش ادامه می دهند موفق خواهند شد.

بیندیشید و ثروتمند شوید که در دوران رکود بزرگ منتشر شد، بسیار موفق بود. تا به امروز بیش از ۱۵ میلیون نسخه فروخته است. این موضوع آن را به یکی از ده کتاب پرفروش در تمام دوران تبدیل کرده است.

دستاوردها نیازمند برنامه ریزی دقیق و اهداف قابل دستیابی هستند

“ذهن خود را بر روی یک هدف خاص متمرکز کنید و مشاهده کنید که جهان چقدر سریع کنار می رود.” ناپلئون هیل.

کلید موفقیت این است که بدانید به چه چیزی می خواهید برسید. ما نمی توانیم سفر خود را به سوی موفقیت بدون اهداف روشن آغاز کنیم. اهداف شخصی خود را تا حد امکان دقیق تعریف کنید. اگر امیدوارید ثروتمند شوید، باید مشخص کنید که تا یک سن خاص چقدر می خواهید درآمد کسب کنید. این اهداف به شما کمک می کند تا بفهمید برای رسیدن به هدف اصلی خود چقدر باید سرمایه گذاری کنید.

هنگامی که هدفی را تعیین کردید و به آن یک چارچوب زمانی دادید، می خواهید طرحی را ترسیم کنید. این طرح باید شامل یک رویکرد گام به گام برای دستیابی به هدف نهایی شما باشد. هنگامی که این برنامه را دارید، باید اقدام کنید.

این پیشنهادات به شما کمک می‌کند با انگیزه بمانید و روی نقطه عطف بعدی تمرکز کنید. در نهایت به هدف نهایی خود خواهید رسید.

آرزو نقطه شروع همه موفقیت است

تا زمانی که به خواسته های خود پایبند باشید، می توانید به آنچه می خواهید برسید. به عنوان مثال، صرف درخواست پول شما را به جایی نمی رساند. در عوض، باید در ساختن برنامه ها و اهداف موثر وسواس پیدا کنید.

مراحل زیر به شما کمک می کند تا راه خود را برای ثروتمند شدن برنامه ریزی کنید:

تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید درآمد کسب کنید. این باید دقیق باشد (حتی تا دلار کامل).

مشخص کنید برای دریافت این مقدار پول حاضرید چه چیزی بدهید.

تاریخی را انتخاب کنید که در آن قصد دارید تمام آن پول را به دست آورید.

یک برنامه دقیق از چگونگی دستیابی به این هدف ایجاد کنید و به این فکر کنید که در حال حاضر چه کاری می توانید انجام دهید.

موارد بالا را واضح بنویسید.

در نهایت، حتما این بیانیه را دو بار در روز با صدای بلند بخوانید.

افراد موفق به توانایی های خود ایمان دارند

“بین آرزو کردن چیزی و آماده بودن برای بدست آوردن آن تفاوت وجود دارد. هیچ کس برای چیزی آماده نیست مگر اینکه باور کند می تواند آن را بدست آورد. حالت ذهن باید ایمان باشد، نه فقط امید یا آرزو. گشاده رویی برای ایمان ضروری است. ” – ناپلئون هیل.

ایمان نقطه تزلزل ناپذیر یک ارزش بزرگ است. افراد با ایمان تزلزل ناپذیر هر کاری که لازم باشد برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهند. زیرا بدون اعتماد به نفس نمی توان به موفقیت دست یافت.

مهاتما گاندی نمونه ای از قدرت ایمان و اعتماد به نفس است. گاندی به ابزارهای معمولی قدرت دسترسی نداشت: پول و ارتش. در عوض، او اعتقاد تزلزل ناپذیری داشت که می تواند کشورش، هند را به سوی آزادی هدایت کند. این باور او را قادر ساخت تا بر همشهریان خود تأثیر بگذارد و تغییر ایجاد کند.

ما هیچ تفاوتی با گاندی نداریم. اگر بتوانیم به خودمان و توانایی خود در رسیدن به اهدافمان باور تزلزل ناپذیری داشته باشیم، می توانیم به هر چیزی برسیم.

ترس با ایمان می آید

ایمان نمی تواند با ترس همراه باشد. بنابراین، پس از غلبه بر همه ترس‌ها، می‌توانیم یک باور تزلزل ناپذیر برای پیشرفت داشته باشیم. شش نوع فرعی ترس وجود دارد:

ترس از فقر شامل بی تفاوتی، بلاتکلیفی، شک، اضطراب، احتیاط بیش از حد و اهمال کاری است.

ترس از انتقاد، خودآگاهی و جایگاه ناکافی: نشان دهنده این است که فرد ممکن است عقده حقارت، ابتکار عمل کم و جاه طلبی داشته باشد.

ترس از بیماری باعث هیپوکندری، ورزش بد، حساسیت، خودفریبی و بی‌اعتباری می‌شود.

ترس از دست دادن عشق کسی باعث حسادت، عیب یابی و قمار می شود.

ترس از پیری باعث می شود که ما در حدود ۴۰ سالگی از سرعت خود کم کنیم و دچار عقده حقارت شویم. این وضعیت با از دست دادن ابتکار عمل، تخیل و اعتماد به نفس همراه است.

ترس از مرگ منجر به تمرکز بر مردن به جای زندگی می شود.

همه ترس ها تحت یکی از این موارد قرار می گیرند. افکار ترسناک هرگز نمی توانند منجر به اقداماتی شوند که سود مالی قابل توجهی به همراه داشته باشند. اما ما می توانیم ذهن خود را از افکار ترسناک منحرف کنیم.

ترس یک حالت ذهنی است. وقتی وضعیت ذهنی خود را کنترل کنیم، ترس هایمان دیگر نمی توانند ما را کنترل کنند.

ناخودآگاه ما می تواند بر رفتار ما تأثیر بگذارد

ایمان تزلزل ناپذیر چیزی نیست که همه ما با آن متولد شده ایم. اما با گذشت زمان، می توانیم یاد بگیریم که این باور را توسعه دهیم. پیشنهاد خودکار موثرترین راه برای بهبود اعتماد به نفس است. این شامل در نظر گرفتن افکار خاص و هدفمند برای تأثیرگذاری بر رفتار شما است.

پیشنهاد خودکار با تغذیه ضمیر ناخودآگاه شما با اهداف و افکار مثبت کار می کند. همانطور که ضمیر ناخودآگاه شما بر واقعیت شما تأثیر می گذارد، این پیام های مثبت باور شما را نسبت به خودتان افزایش می دهد. شما شروع به پذیرش خواهید کرد که می توانید به اهداف خود برسید. این پل بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه است. بنابراین، علاوه بر بلند خواندن اهداف مهم، باید احساسات را نیز به این کلمات اضافه کنید. همانطور که جملات تاکیدی را می خوانید، باید تمایل خود را برای مصرف کردن خود تشویق کنید. ضمیر ناخودآگاه شما تنها زمانی دست به اقدام می زند که حاوی احساسات و افکار باشد.

مراحل زیر به شما کمک می کند تا ثروتمند شوید:

یک مکان ساکت پیدا کنید که کسی مزاحم شما نشود. عبارتی را که نوشتید با صدای بلند تکرار کنید. سپس تصور کنید که آن پول را دارید.

این عمل را هر صبح و شب تکرار کنید تا زمانی که تصویر واضحی از تمام پولی که می خواهید به دست آورید داشته باشید.

به تجسم این آرزوها ادامه دهید تا زمانی که آنها را به خاطر بسپارید.

دانش قدرت است

«فرد تحصیلکرده لزوماً کسی نیست که اطلاعات عمومی یا خاص زیادی داشته باشد، تحصیلکرده کسی است که توانایی های ذهنی خود را به حدی ارتقا داده است که هر چه می خواهد یا معادل آن را به دست می آورد، بدون اینکه حقوق دیگران را زیر پا بگذارد. ” – ناپلئون هیل.

دانش یکی از حیاتی ترین مهارت ها برای رسیدن به اهداف زندگی است. با این حال، شما باید تصورات از پیش تعیین شده خود را در مورد اهمیت آموزش کنار بگذارید. دانا بودن به مدرک تحصیلی شما بستگی ندارد. هنری فورد نمونه ای از افرادی است که فاقد تحصیلات هستند اما دانش بسیار ارزشمندی دارند.

موفقیت به دانش زیادی نیاز ندارد. درعوض، کسب تجربیات و اطلاعات مناسب بسیار مهم است. ترکیب تجربه، دانش و نقاط قوت به شما کمک می کند که تکامل پیدا کنید. در حالی که تجربه مهم تر است، ما باید همیشه مایل به یادگیری باشیم. به راحتی می توان باور کرد که از قبل به اندازه کافی می دانیم. با این حال، کسانی که به گسترش دانش و تجربه خود ادامه می دهند، موفق ترین هستند. شما می توانید این کار را با جستجوی تجربیات جدید یا با رفتن به دانشگاه انجام دهید. می توانید در دوره های عصر شرکت کنید یا تجربه عملی کسب کنید.

شما باید همیشه خود را با افراد آگاه و با تجربه احاطه کنید. اطراف خود را با افرادی احاطه کنیم که می توانند به ما در یادگیری مهارت ها و ایده های جدید کمک کنند.

تخیل رویاهای شما را محقق می کند

اهمیت تخیل

هر داستان موفقیت با یک ایده شروع می شود. این ایده ها برخاسته از تخیلات مردم، از کارگاه های خلاقانه ذهن ماست. ما می توانیم از این برای تبدیل رویاها از ایده ها به واقعیت استفاده کنیم. همه برنامه ها در تخیل شما شکل می گیرد. تنها محدودیتی که با آن روبرو هستید این است که چقدر تخیل خود را توسعه می دهید. دو نوع تخیل وجود دارد: مصنوعی و خلاق.

انواع تخیل

تخیل خلاق: این نوع تخیل به ما کمک می کند تا ایده های جدید را توسعه دهیم. از هیچ شروع می شود و چیزی منحصر به فرد خلق می کند. تنها زمانی می توانید به تخیل خلاق برسید که میل ذهن آگاه شما را درگیر کند. این عضله ای است که باید تمرین کنید.

تخیل مصنوعی: این نوع تخیل از ایده های قدیمی برای خلق مفاهیم جدید استفاده می کند. به عنوان مثال، سونی از فناوری Dictaphones برای ساخت اولین واکمن استفاده کرد. در اینجا هیچ آفرینشی در کار نیست زیرا با مواد ذهنی موجود کار می کند.

این دو نوع تخیل مکمل یکدیگر هستند. ایده ها نقطه شروع همه ثروت هستند و محصول تخیل هستند. به عنوان مثال، آسا کندلر، بنیانگذار کوکاکولا، حدود ۱۴۰ سال پیش برای تهیه این نوشیدنی از داروهای سردرد استفاده کرد. کندلر دستور غذا را از یک داروساز دریافت کرد و محصول را به موفقیت بزرگی تبدیل کرد. در واقع، ایده‌ها را می‌توان در جایی خرید و فروش کرد که کالاهای ملموس قابل معامله نباشد. بیشتر ثروت‌ها زمانی شروع می‌شوند که فردی با یک ایده عالی با کسی که ایده‌هایش را می‌فروشد ملاقات می‌کند. وقتی ایده ها با میل همراه شوند، نیروهایی غیرقابل توقف هستند. آنها قدرتمندتر از مغزهایی هستند که آنها را ایجاد کرده اند. بنابراین، شما باید به آنها گوش دهید، آنها را توسعه دهید و تمایل داشته باشید که آنها را زنده کنید.

نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید

درک نقاط قوت و ضعف شما به خودآگاهی بستگی دارد. اگر نقاط ضعف خود را بشناسیم، می توانیم آنها را به چالش بکشیم و مانع از تأثیرگذاری آنها بر اهدافمان شویم. برخی از رایج ترین موضوعات عبارتند از اهداف مبهم، عدم جاه طلبی، به تعویق انداختن کار و عزم ضعیف. هنگامی که نقاط ضعف خود را درک کنیم، می توانیم مهارت های خود را ارتقا دهیم. یا می توانیم این نقاط ضعف را با نقاط قوت خود توضیح دهیم.

یک خود تحلیلی جامع و صادقانه به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید. برای رسیدن به این هدف، می توانید یک چک لیست از سوالات ایجاد کنید:

آیا به اهداف امسالم رسیدم؟

آیا همیشه صمیمی، مودب و پرکار بودم؟

آیا همه تصمیمات را سریع و دقیق گرفته ام؟

سپس باید تحلیل ذهنی خود را با ارزیابی عینی شخص دیگری از شما مقایسه کنید. از کسی که شما را به خوبی می شناسد بخواهید که نقاط قوت و ضعف شما را صریحاً در میان بگذارد.

احساسات مثبت خود را تقویت کنید

ضمیر ناخودآگاه ما می تواند با دادن قدرت و استقامت به ما شکل مثبتی بدهد. با این حال، می تواند با بدبین ساختن ما، به ما شکل منفی بدهد. ما باید ناخودآگاه خود را برای تعیین خواسته ها و اهداف خود تربیت کنیم. ما می توانیم این کار را با تغذیه ناخودآگاه خود با بازخورد مثبت و سازنده انجام دهیم. بنابراین، بدون توجه به شرایط فعلی، همیشه باید یک ذهنیت مثبت را در پیش بگیریم. ما می‌توانیم این موضوع را با احاطه کردن خود با افراد خوش‌بین تقویت کنیم.

افراد موفق انعطاف پذیر هستند

به برنامه های خود پایبند باشید

اگر به موارد شکست خورده فکر کنید، متوجه خواهید شد که اغلب به دلیل عزم ناکافی است. افراد موفق اغلب انعطاف پذیر هستند. مولتی میلیونرها افرادی هستند که می توانند تصمیمات فوری بگیرند. با این حال، آنها از این تصمیمات تا زمانی که اتفاق بیفتد حمایت می کنند. آنها از، از دست دادن پول نمی ترسند.

افراد موفق علیرغم موانعی که پیش می آید، به برنامه های اصلی خود پایبند هستند. آنها فضا را برای تحقق رویاهای خود باز می کنند. با این حال، در صورت نیاز اصلاحاتی را انجام میدهند. به عنوان مثال، اگر یک اصلاح قرار است تاثیر زیادی داشته باشد، باید آن تغییر را ایجاد کنید. ضمن اینکه باید هدف کلی خود را در ذهن داشته باشید، تغییرات مناسب را در زمان مناسب ایجاد کنید.

چگونه استقامت را توسعه دهیم

این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا استقامت را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کنید:

هدف مشخصی را ایجاد کنید که به آن علاقه دارید.

یک برنامه دقیق برای دستیابی به اهداف کوچکتر ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا به هدف واقعی خود برسید.

اجازه ندهید نظرات منفی بر افکار یا اعمال شما تأثیر بگذارد.

با افرادی که می توانند در مواقع سخت از شما حمایت کنند، روابط قوی ایجاد کنید. آنها نیز باید موفقیت شما را با شما جشن بگیرند.

اراده بخشی جدایی ناپذیر از پشتکار است. وقتی بتوانید میل و اراده را با هم ترکیب کنید، احتمال دستیابی به اهدافتان بیشتر است. اینکه چقدر راحت بتوانید استقامت کنید فقط به میزان اشتیاق شما برای رسیدن به هدف بستگی دارد.

رویکرد هشت مرحله ای برای پایداری

در اینجا یک رویکرد هشت مرحله ای برای توسعه پشتکار وجود دارد:

قطعیت هدف: شما باید دقیقاً بدانید که به عنوان هدف نهایی خود چه می خواهید.

وسواس داشته باشید: داشتن یک میل واقعی برای هدفتان به معنای وسواس در ساختن ثروت است.

اعتماد به نفس: باید باور داشته باشید که می توانید برنامه خود را دنبال کنید و به هر یک از اهداف خود برسید.

دقت در برنامه ها: برنامه های شما باید سازماندهی شده و جامع باشد تا زمانی که کار سخت می شود، واضح باشد.

اطلاعات دقیق: برنامه ها و اهداف مرتبط شما باید همیشه بر اساس واقعیات باشد.

همکاری: وقتی شرایط سخت می شود، باید پایدار باشید. از اتاق فکر خود و اطرافیان خود دعوت کنید تا شما را تشویق کنند.

اراده: همیشه باید توجه خود را بر تکمیل برنامه های خود متمرکز کنید.

پشتکار: رفتار روزانه شما به یک عادت تبدیل می شود و سپس تبدیل به آن چیزی می شود که هستید. بنابراین، می توانید با تبدیل شجاعت به یک عادت بر ترس غلبه کنید.

ذهن برتر به عنوان یک نیروی محرک

پس انداز پول نیرو می خواهد. بدون قدرت، اجرای برنامه های شما ممکن نیست.

سه راه برای جمع آوری نیرو وجود دارد:

هوش بی نهایت

تجربه انباشته شده

آزمایش و تحقیق

دستیابی به اطلاعات کافی به تنهایی امکان پذیر نیست. استفاده از دانش دیگران را با سازماندهی و برنامه های دقیق، به قدرت تبدیل کنید. در طول تاریخ، اتحادهای تعاونی برای هر ثروت بزرگی ضروری بوده است. گرد هم آمدن ذهن ها نتایجی بیشتر از مجموع اجزا ایجاد می کند.

خلاصه بررسی

دلیل خوبی برای پرفروش بودن این کتاب وجود دارد – این کتاب به وضوح نکات و ترفندهای ساده ای را برای کمک به ثروتمند شدن شما بیان می کند. تئوری ها به راحتی قابل اعمال هستند و به خوبی توضیح داده می شوند. اتخاذ طرز فکر صحیح و برنامه ریزی قابل دستیابی راه هایی برای رسیدن به اهداف شماست. همچنین باید افراد مناسبی را در اطراف خود داشته باشید تا به تقویت روحیه و انگیزه شما کمک کنند.

تئوری ها اساسی هستند و نحوه به کارگیری آنها به اهداف شخصی شما بستگی دارد. اما این کتاب توصیه های خوبی برای هر کسی که رویاهای بزرگ دارد ارائه می دهد.

برای خرید این کتاب اینجا کلیک کنید.

فهرست