فواید اثبات شده سرکه سیب برای سلامتی – تات فا

فواید اثبات شده سرکه سیب برای سلامتی

فواید اثبات شده سرکه سیب برای سلامتی فواید چشمگیر سرکه سیب برای سلامتی بسیار زیاد است ، سرکه سیب میزان قند خون را تنظیم می کند، باعث کاهش وزن ، بهبود سلامت روده، کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامت پوست می شود. سرکه سیب نوعی سرکه است که از سیب های رسیده، که له می […]

فواید اثبات شده سرکه سیب برای سلامتی

فواید اثبات شده سرکه سیب برای سلامتی

فواید چشمگیر سرکه سیب برای سلامتی بسیار زیاد است ، سرکه سیب میزان قند خون را تنظیم می کند، باعث کاهش وزن ، بهبود سلامت روده، کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامت پوست می شود.

سرکه سیب نوعی سرکه است که از سیب های رسیده، که له می شوند تهیه می شود.  سیب ها تخمیر می شوند و طی یک فرآیند محصول نهایی بدست می آید.  

سرکه سیب سه کالری در هر قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) دارد و کربوهیدرات تقریباً ندارد. سرکه سیب حاوی مقادیر کمی پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم است. مانند آب سیب، ممکن است حاوی پکتین (نوعی فیبرکه منشأ طبیعی دارد)، ویتامین های گروهB  و ویتامین C نیز باشد. اسید استیک اصلی ترین ترکیب فعال در سرکه سیب است که کاهش وزن یکی از فواید آن است. هچنین اسید استیک می تواند به درمان عفونت های مختلف قارچی و باکتریایی کمک کند. اسیدهای آمینه موجود در این سرکه ضد عفونی کننده ها و آنتی بیوتیک های موثری هستند.

فواید سرکه سیب

جلوگیری از ریفلاکس معده

از ریفلاکس معده جلوگیری می کند، ریفلاکس معده وضعیتی است که در صورت برگشت جریان غذای مصرفی، از معده به مری، ایجاد می شود و علائمی مانند حالت تهوع و سوزش معده را ایجاد می کند.

کاهش وزن

 سرکه سیب یک روش درمانی عالی برای کاهش وزن اضافی محسوب می شود. سرکه سیب سوخت وساز بدن را به سطح مطلوب می رساند و باعث می شود بدن کالری اضافی را بسوزاند.

کاهش قند خون

خوردن ناشتا دو قاشق غذاخوری سرکه طبیعی  و رقیق سیب، سطح قند خون را کاهش می دهد. همچنین ممکن است  در افراد دارای مقاومت به انسولین یا دیابت نوع ۲ حساسیت به انسولین را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

کلسترول خون را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

سرکه حاوی اسید استیک، همراه با اسید کلروژنیک است که به طور موثر به کاهش سطح کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک می کند.

مراقبت از پوست

متعادل سازی سطح pH بدن برای حفظ سلامت پوست ضروری است و سرکه سیب به دلیل سطح قلیایی متوسط ​​می تواند تاثیر شگفتی بر پوست شما ایجاد کند. سطح pH سرکه سیب مشابه سطح PH محافظ پوست است. استفاده از سرکه به دفع باکتری ها و از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند.

نحوه استفاده:

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب مخلوط کنید.

یک پنبه را با ترکیب مرطوب کرده و با استفاده از آن صورت خود را پاک کنید.

مراقبت از مو

سرکه سیب در کنترل شوره سر و متعادل سازی سطح PH پوست سر مفید است. دو تا سه قاشق سرکه رقیق را مستقیماً به پوست سر بمالید و بعد از حدود پنج دقیقه آن را بشویید.

سیری را افزایش می دهد

هنگامی که سرکه سیب رقیق، با یک وعده غذایی حاوی کربوهیدرات بالا مصرف شود، به افزایش احساس سیری کمک می کند، در نتیجه با جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن کمک می کند.

موارد استفاده از سرکه سیب

مکمل مقوی : یک قاشق غذاخوری سرکه سیب که به یک لیوان آب گرم اضافه شده می تواند به عنوان مکمل مقوی مصرف شود. تصور می شود که به حفظ سلامت روده کمک می کند و ریفلاکس اسید معده را درمان می کند.

کاهش دهنده آلرژی:  برای جلوگیری از آلرژی های فصلی، تسکین گلو درد و حتی تسکین سرماخوردگی استفاده می شود.

پاک کننده پوست:  می توانید از آن برای کنترل پوست چرب، آکنه صورت استفاده کنید. سرکه سیب را می توان با چای سبز مخلوط کرده و استفاده کرد. همچنین می تواند با چای سبز و عسل به عنوان ماسک صورت برای آکنه ترکیب شود.

نرم کننده گوشت:  سرکه سیب را می توان برای لطیف کردن گوشت استفاده کرد. همچنین می توان آن برای طعم دار کردن سبزیجات پخته شده استفاده کرد.

محصول نظافت منزل: می توانید سرکه را با آب رقیق کرده و از آن به عنوان اسپری تمیز کننده یا خنثی کننده بو در خانه خود استفاده کنید.

سفید کننده دندان:سرکه سیب  یک داروی عالی برای از بین بردن لکه های دندان است.  برای از بین بردن لکه ها می توان سرکه سیب را مستقیماً روی دندان های خود مالید. توصیه می شود این کار را زیاد انجام ندهید زیرا باعث از بین رفتن مینای دندان می شود. برای انجام این کار با سایشی کمتر، ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید و سپس آن را در دهان خود بچرخانید.

زگیل ها را درمان می کند: یک پنبه را به سرکه آغشته کرده و مستقیماً روی زگیل بمالید و روی آن را با کمک باند بپوشانید. می توانید این کار را چند بار تکرار کنید. سرانجام زگیل از بین خواهد رفت.

حمام سرکه سیب: یک درمان محبوب برای بوی بدن و عفونت های قارچی است. یک وان را با آب گرم پر کنید، یک فنجان سرکه سیب به آن اضافه کنید و آن را با دستان خود مخلوط کنید و بدن خود را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در آن آب قرار دهید. اگر مبتلا به اگزما (خارش شدید; قرمزی پوست; جوش‌های ریز; پوسته پوسته شدن پوست; خشکی پوست) هستید، بهتر است از این کار اجتناب کنید زیرا باعث تشدید آن می شود.

عوارض جانبی سرکه سیب

سرکه سیب برای همه نسبتاً بی خطر است.  با این حال، اگر آن را بیش از حد مصرف کنید، می تواند مشکلات جسمی در پی داشته باشد.

فرسایش مینای دندان، سوزش گلو، علائم هیپوگلیسمی (پایین آمدن سطح قند خون)، کاهش پتاسیم خون و از دست دادن استحکام استخوان