چای بابونه یک داروی خانگی کاملاً امتحان شده – تات فا

چای بابونه یک داروی خانگی کاملاً امتحان شده

چای بابونه چای بابونه یک داروی خانگی کاملاً امتحان شده است که از گلهای خشک بابونه تهیه می شود:  یک قاشق غذاخوری از گلهای بابونه را در یک فنجان آب جوش ریخته و ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می توانید روزی سه تا چهار بار بین وعده های غذایی یک فنجان چای بابونه […]

چای بابونه یک داروی خانگی کاملاً امتحان شده

چای بابونه

چای بابونه یک داروی خانگی کاملاً امتحان شده است که از گلهای خشک بابونه تهیه می شود:

 یک قاشق غذاخوری از گلهای بابونه را در یک فنجان آب جوش ریخته و ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می توانید روزی سه تا چهار بار بین وعده های غذایی یک فنجان چای بابونه بنوشید.

آرامش معده

 چای بابونه به آرامش معده تحریک شده یا تسکین گرفتگی های دستگاه گوارش کمک می کند. چای بابونه همچنین می تواند برای التهاب در ناحیه دستگاه گوارش (مانند ورم معده) بسیار مفید باشد.

درمان عفونتهای مجرای تنفسی

علاوه بر این می توانید از چای بابونه برای غرغره یا به عنوان محلول دهان شویه استفاده کنید. اگر چندین بار در روز اعمال شود، می تواند به درمان التهاب غشای مخاطی در دهان و گلو به عنوان مثال گلو درد و التهاب لثه کمک کند.

همچنین می توانید از بابونه از طریق استنشاق برای درمان عفونتهای مجرای تنفسی (گلودرد، سینوزیت، التهاب لوزه ) استفاده کنید.

 دو مشت گل خشک بابونه را در ظرف حاوی یک لیتر آب جوش قرار دهید و حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دم کنید سپس سر خود را بر روی آن خم کنید و یک حوله روی سر و ظرف خود قرار دهید تا بخار از آن خارج نشود. اکنون باید بخارهای بابونه را به طور مکرر و به آرامی و عمیق از طریق دهان و بینی خود استنشاق کنید، پس از هر دم برای یک لحظه کوتاه نفس خود را نگه دارید و سپس بازدم کنید.

تسکین درد شدید شکم

چای بابونه یا رازیانه می تواند به تسکین درد شدید شکم و گرفتگی عضلات کمک کند.

آیا معده درد دارید؟

به گیاهان دارویی متوسل شوید که معده شما را آرام می کنند.

یک چای که در جرعه های کوچک نوشیده می شود و شامل زنجبیل، زیره، نعناع و انیسون (بادیان رومی و یا انیسون گیاهی با دانه‌های بسیار معطر است و بسیار شبیه به رازیانه) است، حالت تهوع را متوقف می کند.