رزماری نماد عشق قوی یکی از شناخته شده ترین گیاهان آشپزخانه – تات فا

رزماری نماد عشق قوی یکی از شناخته شده ترین گیاهان آشپزخانه

نام لاتین، رزماری می تواند به عنوان "شبنمی که متعلق به دریا است" ترجمه شود، رزماری به دلیل خواصی که دارد دارای معانی نمادینی مانند وفاداری، استقامت و حتی جاودانگی است. این گیاه همچنین به عنوان یک گیاه عشق قوی در نظر گرفته می شود که نوید محبت ناگسستنی را می دهد.

رزماری نماد عشق قوی یکی از شناخته شده ترین گیاهان آشپزخانه

رزماری نماد عشق قوی یکی از شناخته شده ترین گیاهان آشپزخانه

رزماری یکی از شناخته شده ترین گیاهان آشپزخانه و معطر است. گل های رزماری نقشی در نمادگرایی این درختچه کوتوله منطقه مدیترانه ایفا می کنند، همه چیز به برگ های همیشه سبز و سوزنی مانند آن و عطر شدیدی که در تمام طول سال از دور قابل درک است مربوط می شود.

نام لاتین، رزماری می تواند به عنوان “شبنمی که متعلق به دریا است” ترجمه شود، رزماری به دلیل خواصی که دارد دارای معانی نمادینی مانند وفاداری، استقامت و حتی جاودانگی است. این گیاه همچنین به عنوان یک گیاه عشق قوی در نظر گرفته می شود که نوید محبت ناگسستنی را می دهد.

این گیاه علوه بر نماد آن از زمان های قدیم بخاطر خواص دارویی آن مورد ستایش بوده، رزماری به طور سنتی برای کمک به کاهش درد عضلانی، بهبود حافظه، تقویت سیستم ایمنی بدن و گردش خون، و تقویت رشد مو استفاده شده است .

رزماری منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان  نقش مهمی در خنثی سازی ذرات مضر در خون به نام رادیکال های آزاد ایفا می کند.

این تصور است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون  نیز کمک می کند. 

بهبود هضم غذا – دمنوش رزماری برای درمان سوء هاضمه مفید است.

جلوگیری از پیری مغز – یک تحقیق در دانشگاه کیوتو ژاپن نشان داد که رزماری به طور قابل توجهی ممکن است به جلوگیری از پیری مغز کمک کند.

پر فروشترین محصولات امروز را در بزرگترین فروشگاه اینترنتی ببینید.

حفاظت عصبی – دانشمندان دریافته اند که رزماری بر روی مغز تاثیر دارد.  رزماری حاوی یک عنصربه نام کارنوسیک اسید است که قادر به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد در مغز است.

ضد سرطان – تحقیقات نشان می دهد که عصاره رزماری دارای اثرات ضد تکثیر در سرطان خون انسانی و سلول های سرطان پستان دارد. اضافه کردن عصاره رزماری به گوشت چرخ کرده شکل گیری عوامل سرطان زا در طول پخت و پز را کاهش می دهد.

حفاظت در مقابل دژنراسیون ماکولا – یکی از اجزاء مهم رزماری، کارنوسیک اسید است که به طور قابل توجهی می تواندسطح سلامت چشم را ارتقاء دهد.

عوارض جانبی

رزماری، زمانی که در دوزهای پایین مصرف شود معمولا بی خطر است. با این حال دوزهای بالا ممکن است عوارض جانبی مانند استفراغ، اسپاسم، اغماء، سقط جنین داشته باشد.

در باره فواید و عوارض جانبی رزماری بیشتر بخوانید