فواید کشمش سیاه برای سلامتی، مویز ـ کشمش سیاه – تات فا

فواید کشمش سیاه برای سلامتی، مویز ـ کشمش سیاه

مویز ـ کشمش سیاه آیا به کشمش سیاه علاقه دارید؟  آیا دوست دارید آن را خام بخورید یا در آشپزی خود مرتباً از آن استفاده کنید؟ کشمش انگور خشک شده است که انواع محتلفی دارد. این میوه خشک در سراسر جهان تولید و خورده می شود. کشمش بصورت خام، در پخت و پز، تهیه اسموتی […]

فواید کشمش سیاه برای سلامتی

مویز ـ کشمش سیاه

آیا به کشمش سیاه علاقه دارید؟

 آیا دوست دارید آن را خام بخورید یا در آشپزی خود مرتباً از آن استفاده کنید؟

کشمش انگور خشک شده است که انواع محتلفی دارد. این میوه خشک در سراسر جهان تولید و خورده می شود. کشمش بصورت خام، در پخت و پز، تهیه اسموتی ها، دسرها و حتی به عنوان خوراکی مخصوص در سالادها استفاده می شود.

خشک کردن انگور با نور آفتاب یک فرایند طبیعی است، اما خطر آفات را نیز افزایش می دهد که باید مواظبت لازم را انجام داد. اما خشک کردن انگور با روش مکانیکی باعث تبخیر سریع می شود و از فرایندی سریعتر و کنترل شده تر برخوردار است. در مواردی هم ممکن است برای خشک کردن انگور از یک فرایند شیمیای استفاده شود، به همین دلیل توصیه شده است که قبل از مصرف، چند ساعت آنها را در آب خیس کنید.

کشمش سیاه، به دلیل طعم قندی و آبدار آن محبوب ترین نوع انگور خشک شده است، اما حقیقت این است که این میوه کوچک چیزی بیشتر از یک میوه برای ما ارائه می دهد. این ماده غذایی با خواص کاملاً دارویی همراه است، کشمش سیاه پر از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، کربوهیدرات ها، کلسیم و سایر مواد مغذی کلیدی است که به ما کمک می کند تا از سلامت خود مراقبت مناسبی داشته باشیم.

خداحافظی با تنقلات غیر سالم و جایگزینی آنها با میوه های خشک مانند کشمش سیاه اولین قدم برای سلامتی است.

فواید کشمش سیاه برای سلامتی

۱. خون را از ناخالصی ها حفظ می کند:

مصرف کشمش سیاه به عنوان منبع عالی آنتی اکسیدان های طبیعی، عملکرد کبد و کلیه را تسریع می کند و رادیکالهای آزاد بدن را از بین می برد و آنرا کاملاً سم زدایی می کند.

۲. مبارزه با کلسترول بد:

کشمش سیاه فاقد کلسترول است. در عوض محققان ثابت کرده اند که کشمش سیاه حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است، که در اصل یک ترکیب ضد کلسترول است. این ماده LDL را از جریان خون به کبد منتقل می کند و از بین بردن آن را در بدن تسهیل می کند.

۳. کم خونی را کنترل می کند:

کشمش سیاه  این میوه ی کوچک اما قدرتمند پر از آهن است که یک ماده مغذی مهم و اساسی برای بدن ما است غنای آهن در کشمش شیاه از کم خونی پیش گیری می کند همچنین افرادی که از کم خونی حاد رنج می برند نیز می توانند از کشمش سیاه بی نهایت بهره مند شوند، مقدار آهن این میوه بسیار بیشتر از میوه ها و سبزیجات غنی از آهن، شناخته شده است. این بدان معناست که اگر مصرف کشمش سیاه را به یک عادت تبدیل کنید، به راحتی می توانید میزان نیاز روزانه به آهن را از رژیم غذایی برآورده کنید و کم خونی را به شکلی کاملاً مناسب درمان کنید.

۴. فشار خون را کنترل می کند:

 فشار خون بالا می تواند عوارض قابل توجهی ایجاد کند. کشمش سیاه سرشار از پتاسیم است، مؤثرترین ماده معدنی که می تواند سطح سدیم را در بدن ما به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از آنجا که افزایش سطح سدیم دلیل اصلی افزایش فشارخون است، پایین نگه داشتن آن برای جلوگیری از پیامدهای جدی مهم است. از این رو، کشمش سیاه را به مقدار روزانه میوه خود اضافه کنید تا از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنید. مطمئن شوید که هر روز صبح قبل از صبحانه تعدادی محدود کشمش سیاه مصرف می کنید.

۵. از پوکی استخوان پیش گیری می کند:

علاوه بر پتاسیم، کشمش سیاه مقدار کمی کلسیم نیز دارد. کلسیم به عنوان مهمترین ماده تشکیل دهنده استخوانهای ما در حفظ سلامت سیستم اسکلتی ما نقش اساسی دارد. کمبود این ماده معدنی می تواند منجر به اختلالات شدید استخوانی مانند پوکی استخوان شود. با این حال، کشمش سیاه می تواند سطح کلسیم در بدن ما را افزایش داده و به ما در پیش گیری موفقیت آمیز این بیماری کمک کند.

۶. بر جوان سازی پوست تاثیر می گذارد:

پوست بی عیب و نقص چیزی است که هر کسی دوست دارد. اما غالباً برای ما سخت است که خون مان را از سموم، مواد زائد و ناخالصی های دیگر که در نهایت منجر به خشکی، مستعد آکنه، لکه ها، چین و چروک پوست  می شود حفظ کنیم. اگر می خواهید علائم پیری را حتی پس از رسیدن به اواخر دهه سی سالگی خود متوقف کنید، مصرف مرتب کشمش سیاه در حد چند دانه در روز انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. مصرف کشمش سیاه به عنوان منبع عالی آنتی اکسیدان های طبیعی، به جوان نگه داشتن سلول های پوست کمک کرده و از آسیب دیدن سلول ها جلوگیری می کنند.

کشمش سیاه به علت داشتن مقادیر بالای فیبر، اگر به عنوان صبحانه مصرف شود، می تواند تا مدت طولانی از احساس گرسنگی جلوگیری کنید به همین دلیل برای کاهش وزن کشمش سیاه  را توصیه شده است.

اگرچه کشمش سیاه به دلیل فواید غذایی آن شناخته شده است، اما زیاده روی در مصرف آن می تواند عوارضی ایجاد کند. برخی از عوارض خوردن بیش از حد کشمش سیاه عبارتند از: استفراغ، اسهال، قند خون بالا، مشکلات تنفسی