گوشت قرمز سالم یکی از مغزی ترین غذاها – تات فا

گوشت قرمز سالم یکی از مغزی ترین غذاها

گوشت قرمز گوشت قرمز یکی از غذاهای بحث برانگیز در تاریخ تغذیه است. با این وجود انسان در طول سیر تکاملی خود از آن تغذیه کرده و برای بیش از دو میلیون سال در درجه اول گوشت خوار بوده است.  یکی از بزرگترین و مضر ترین اسطوره های تغذیه در عصر حاضر این است که […]

گوشت قرمز سالم یکی از مغزی ترین غذاها است

گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از غذاهای بحث برانگیز در تاریخ تغذیه است. با این وجود انسان در طول سیر تکاملی خود از آن تغذیه کرده و برای بیش از دو میلیون سال در درجه اول گوشت خوار بوده است.

 یکی از بزرگترین و مضر ترین اسطوره های تغذیه در عصر حاضر این است که گوشت به یک رژیم غذایی سالم تعلق ندارد. اما واقعیت این است که گوشت قرمز سالم یکی از مغزی ترین غذاها است که تاثیر زیادی بر بدن انسان دارد.

اثرات عمیق بر سلامتی

گوشت قرمز حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مختلف دیگر است که می تواند اثرات عمیقی بر سلامتی داشته باشد.

قند خون پایدار

گوشت به تنظیم میزان قند خون پایدار کمک می کند. قند خون پایدار در جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲، و همچنین دیگر بیماری های مزمن حیاتی است. همچنین به ثابت نگه داشتن سطح انرژی کمک می کند که با احساس سیری بین وعده های غذایی سبب کاهش هوس برای تنقلات چاق کننده و شیرینی بین وعده های غذایی می شود. که از عوامل اصلی بیماریها هستند.

رشد و ترمیم عضلانی

گوشت قرمز حاوی انواع مواد معدنی مانند روی است که به رشد و ترمیم عضلانی کمک می کند و آهن، که باعث افزایش سطح انرژی و مبارزه با خستگی می شود. گوشت قرمز همچنین حاوی کراتین ( یک ترکیب نیتروژن ) است که بهبود ترکیب پروتئین و عضلات را فراهم می کند.

پروتئین گوشت قرمز

پروتئین گوشت قرمز تمام اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز بدن انسان را فراهم می کند. بخش بزرگی از سلولها، عضلات و بافت از اسیدهای آمینه ساخته شده است.

اسیدهای آمینه نقش کلیدی در حمل و نقل و ذخیره سازی مواد مغذی دارند. اسیدهای آمینه بر عملکرد اندام، غدد، تاندون ها و عروق تاثیر دارند، آنها علاوه بر بهبود زخمها و ترمیم بافت به خصوص در عضلات، استخوان ها، پوست و مو، برای حذف انواع رسوبات زائد تولید شده در ارتباط با سوخت و ساز لازم هستند.

با توجه به تحقیقات انجام شده ،گیاهخواران دو تا سه برابر بیشتر از گوشت خواران از افسردگی و اضطراب رنج می برند.