ارزش غذایی پیتزا – تات فا

ارزش غذایی پیتزا

ارزش غذایی پیتزا پیتزا غذای مورد علاقه بسیاری از ما است. اما اگر شما در رژیم غذایی هستید یا در تلاش برای بهبود عادات غذایی خود هستید. شاید از خود بپرسید:  چه پیتزایی سالم است؟ چقدر کالری در یک تکه پیتزا وجود دارد؟  چند نکته ساده می تواند به تقویت تغذیه پیتزا کمک کند تا […]

پیتزا

ارزش غذایی پیتزا

پیتزا غذای مورد علاقه بسیاری از ما است. اما اگر شما در رژیم غذایی هستید یا در تلاش برای بهبود عادات غذایی خود هستید. شاید از خود بپرسید:

 چه پیتزایی سالم است؟

چقدر کالری در یک تکه پیتزا وجود دارد؟

 چند نکته ساده می تواند به تقویت تغذیه پیتزا کمک کند تا برنامه غذا خوردن سالم را در مسیر خود حفظ کنیم.

اطلاعات تغذیه ای در هر برش برای یک تکه (۱۲۷ گرم) پیتزا

  • کالری:   310
  • چربی:   13 گرم
  • سدیم:   740 گرم
  • کربوهیدرات:  33 گرم
  • فیبر:  2 گرم
  • شکر: 4 گرم
  • پروتئین:  13 گرم

کالری پیتزا

کالری پیتزا می تواند به طور قابل توجهی بر اساس روش پخت و پز و اندازه تکه پیتزا متفاوت باشد.  یک تکه کوچک از پیتزا تنها ۱۶۸ کالری را فراهم می کند، اما یک تکه پیتزا در اندازه بزرگتر از ۱۰۰ گرم یا بیشتر احتمال دارد تا ۲۵۰ کالری یا بیشتر فراهم کند.

بنابراین ساده ترین راه برای کاهش کالری در یک تکه پیتزا چیست؟ به سادگی با کاهش پنیر، حدود ۵۰ واحد کالری و حدود یک سوم مصرف چربی اشباع خود را کاهش می دهید.

اگر شما نمی خواهید پنیر خود را به نصف کاهش دهید، می توانید پنیر کم چرب  را بجای پنیر چرب تهیه کنید.

پیتزایی که با گوشت فراوری شده مثل سوسیس تهیه می شود کالری بیشتری را اضافه نمی کند، اما مصرف چربی اشباع را افزایش می دهد. به همین دلیل یک پیتزا با گوشت فرآوری شده، بدترین پیتزا برای رژیم غذایی است.

یک پیتزای گیاهی تقریباً کمترین کالری را خواهد داشت. بیشتر پیتزاهای گیاهی ۲۰۰ کالری یا کمتر را تأمین می کنند.

انتخاب سبزی هایی مانند فلفل سبز، گوجه فرنگی و پیاز بر روی پیتزا باعث ایجاد فیبر و آنتی اکسیدان های رژیمی می شود. حتی ممکن است پس از مدتی، متوجه شوید که سبزیجات را به جای گوشت فرآوری شده بر روی پیتزای خود ترجیح می دهید.