مغز بادام از محبوب ترین آجیل های درختی جهان – تات فا

مغز بادام از محبوب ترین آجیل های درختی جهان

بادام یک منبع فوق العاده غنی از بسیاری از ویتامین ها از جمله ویتامین E، کلسیم، فسفر، آهن و منیزیم است. همچنین روی، سلنیوم ، مس و نیاسین نیز ذر بادام وجود دارد.که قطعا در میان آنها فسفر تاثیر قابل توجهی در مقاومت و دوام استخوان ها دارد.

مغز بادام

مغز بادام از محبوب ترین آجیل های درختی جهان

درخت بادام از گونه های بومی خاورمیانه است. درخت بادام شاید یکی از اولین درختانی باشد که توسط انسان کاشته شده است. باستان شناسان در اردن، شواهدی از درختان بادام اهلی شده با قدمت  حدود ۵۰۰۰ سال پیدا کرده اند.

درختان بادام برای شروع فرایند رشد شکوفه، بر خلاف برخی از گیاهان، خود قادر به گرده افشانی نیستند عمل گرده افشانی در درختان بادام توسط حشرات انجام می شود. باغداران برای بارور کردن درختان بادام از زنبور عسل استفاده می کنند.

شکوفه بادام
شکوفه بادام

بادام از محبوب ترین آجیل های درختی جهان است.

بادام بسیار مغذی و سرشار از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

فواید مغز بادام                                     

فواید بادام گسترده بوده، و اغلب به عنوان یک راه حل برای تسکین یبوست، اختلالات تنفسی، سرفه، اختلالات قلبی، کم خونی، لاغری، و دیابت استفاده می شود. همچنین در نگهداری از مو، مراقبت از پوست  و مراقبت از دندان ها موثر می باشد.

بادام یک منبع  فوق العاده غنی از ویتامین ها

بادام یک منبع  فوق العاده غنی از بسیاری از ویتامین ها از جمله ویتامین E، کلسیم، فسفر، آهن و منیزیم است. همچنین روی، سلنیوم ، مس و نیاسین نیز ذر بادام وجود دارد.که قطعا در میان آنها فسفر تاثیر قابل توجهی در مقاومت و دوام استخوان ها دارد.

بادام حاوی مقادیر نسبتاً زیادی ویتامین E است.

 ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند توکوفرول است.

 28.4 گرم بادام ساده، ۷.۲۷ میلی گرم ویتامین E را تأمین می کند، که تقریباً نصف نیاز روزانه فرد است.

بادام منبع بسیار مغذی و غنی از مواد مورد نیاز بدن  است بادام به عنوان یک آیتم غذایی ضروری برای کودکان در حال رشد توصیه شده است.

در بادام دو مواد مغذی به نام ریبوفلاوین (ویتامین B2) و ال-کارنیتین وجود دارد که برای افزایش فعالیت مغز حیاتی هستند و سبب کاهش وقوع بیماری آلزایمر می شوند .

 مطالعات نشان داده اند وجود بادام در رژیم غذایی برای سلامت کلی و عملکرد سیستم عصبی مفید است.

روغن بادام

روغن بادام چنانچه به عنوان نرم کننده پوست به صورت منظم استفاده شود پوست را از خشکی محافظت می کند .

بادام از نظر چربیهای اشباع نشده بسیار غنی است، این نوع چربی خطر LDL یا کلسترول “بد” را افزایش نمی دهد و از چربی هایی است که در روغن زیتون نیز وجود دارد.

بادام تلخ و شیرین

بادام دارای دو تیره ی تلخ و شیرین است بطور سنتی بادام شیرین در تغذیه استفاده می شود در حالی که از بادام تلخ بیشتر برای استفاده های دارویی روغن گرفته می شود.

 روغن بادام معتدل و ملایم است و برای درمان یبوست به ویژه یبوست اطفال موثر است.

روغن بادام به عنوان “حامل و یا روغن پایه” در داروهای مختلف سنتی، دارویی و صنایع آرایشی و بهداشتی بکار برده می شود.