لازمه بهره‌مندی از هدایت قرآنی، تقوا و خشیت الهی – تات فا

لازمه بهره‌مندی از هدایت قرآنی، تقوا و خشیت الهی

سرفصل‌های هدایت قرآنی افزودند: کمال معنوی، اداره جوامع انسانی و چالش‌های سیاسی و اجتماعی مرتبط با آن، رفتارهای مدیریتی، اقامه عدل، دفع دشمنان باطنی و ظاهری، رفع دشمنی‌ها، مسایل اخلاقی، مسایل مربوط به خانواده و‌ تربیت فرزندان، آرامش روحی و روانی و فرونشاندن تلاطم‌های درونی، توصیه به علم و شناخت حقایق عالَم وجود و رفتارهای فردی، بخش‌هایی از رئوس موضوعاتی است که هدایت قرآنی شامل آنها می‌شود.

آزادی‌ بیان‌ مقید به‌ منطق‌ و اخلاق‌ و حقوق‌ معنوی‌ و مادی‌ دیگران‌

لازمه بهره‌مندی از هدایت قرآنی، تقوا و خشیت الهی

هدایت قرآنی شامل همه بشریت و دربرگیرنده ابعاد مختلف فردی و اجتماعی زندگی انسان می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم انس با قرآن کریم که با ارتباط تصویریِ از حسینیه امام خمینی(ره) با مصلای تهران برگزار شد، به تبیین موضوع هدایت قرآنی پرداختند و درخصوص گستره و ابعاد آن گفتند: هدایت قرآنی شامل همه بشریت و دربرگیرنده ابعاد مختلف فردی و اجتماعی زندگی انسان می‌شود.

سرفصل‌های هدایت قرآنی

حضرت آیت‌الله ‌العظمی ‌خامنه‌ای با‌ اشاره به برخی سرفصل‌های هدایت قرآنی افزودند: کمال معنوی، اداره جوامع انسانی و چالش‌های سیاسی و اجتماعی مرتبط با آن، رفتارهای مدیریتی، اقامه عدل، دفع دشمنان باطنی و ظاهری، رفع دشمنی‌ها، مسایل اخلاقی، مسایل مربوط به خانواده و‌ تربیت فرزندان، آرامش روحی و روانی و فرونشاندن تلاطم‌های درونی، توصیه به علم و شناخت حقایق عالَم وجود و رفتارهای فردی، بخش‌هایی از رئوس موضوعاتی است که هدایت قرآنی شامل آنها می‌شود.

خواندن همراه با تدبر قرآن

رهبر انقلاب اسلامی لازمه بهره‌مندی از هدایت قرآنی را تقوا و خشیت الهی دانستند و با توصیه همگان به خواندن همراه با تدبر قرآن در ماه مبارک رمضان، گفتند: دل انسان با تلاوت قرآن جلا پیدا می‌کند و بهاری و باطراوت می‌شود.

حضرت آیت‌الله ‌العظمی‌ خامنه‌ای با تأکید بر اینکه قاریان قرآن باید خود را مبلغان قرآن بدانند، بر لزوم تلاوت همراه با تذکر و خشوع و توجه عمیق به معنا تأکید کردند.


إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاهِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ ﴿۱۱۱﴾

همانا خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آنها که در راه خدا جهاد می‌کنند پس (دشمنان دین را) به قتل می‌رسانند و (یا خود) کشته می‌شوند، این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده، و از خدا با وفاتر به عهد کیست؟ پس از این معامله‌ای که کردید بسی شاد باشید که این به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است. (۱۱۱)