عملیات ترور بزدلانه حاج قاسم – تات فا

عملیات ترور بزدلانه حاج قاسم

یک پایگاه خبری آمریکایی در مطلبی درباره ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط دولت تروریست آمریکا، نوشت که در این عملیات مأموران رژیم صهیونیستی و منطقه کردستان عراق نیز همکاری کردند.

عملیات ترور بزدلانه سردار حاج قاسم

شهید حاج قاسم سلیمانی رضوان الله

شهید سردار حاج قاسم سلیمانی رضوان الله ۲۰ اسفندماه سال۳۵ در روستای قنات ملک از توابع کرمان چشم به جهان گشود. با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به صورت افتخاری به عضویت سپاه کرمان درآمد.

هنگامی که عراق در سال ۱۳۵۹ به ایران حمله کرد، حاج قاسم چندین گردان از کرمان را آموزش داد و به همراه آن‌ها راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شد.

سردار حاج قاسم سلیمانی پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی ایران هدایت می‌شدند. او تا قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.

هنگامی که داعش در سال ۲۰۱۱ میلادی پیشروی‌های خود را در مناطق عراق و سوریه آغاز کرد؛ این سرداردل ها بود که با حضور خود در این مناطق کمر یزیدیان زمان را شکست.

 شهید حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت سرانجام در بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد در طی عملیات آذرخش کبود به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده،توسط موشک‌های لیزری پهپاد تروریست های آمریکایی به همراه شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی، و تنی چند از یارانش به شهادت رسیدند.

عملیات ترور بزدلانه سردار حاج قاسم

یک پایگاه خبری آمریکایی در مطلبی درباره ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط دولت تروریست آمریکا، نوشت که در این عملیات مأموران رژیم صهیونیستی و منطقه کردستان عراق نیز همکاری کردند.

(هر چند سخنگوی اقلیم کردستان عراق، گزارش منتشر شده را نادرست اعلام کرد. و گفت سردار قاسم سلیمانی دوست صمیمی و همراه «مام جلال» (جلال طالبانی) در نبرد با تروریسم، در سنگرهای جنگ علیه تروریست‌ها بود. حاج قاسم با ما در یک جبهه می‌جنگید و اتحادیه میهنی با شهادت وی یکی از دوستان خود را از دست داد.)

نویسندگان این مطلب توضیح دادند: پرواز از مبدأ دمشق، سوریه، سرانجام پس از چند ساعت تأخیر، بعد از نیمه شب سوم ژانویه ۲۰۲۰، [در فرودگاه بغداد] به زمین نشست. سه پهپاد آمریکایی بالای آن چرخ می‌زدند. هنگامی که هواپیما از باند به سمت قسمت بسته فرودگاه حرکت می‌کرد، یکی از مأموران کردستانی که لباس کارمندان فرودگاه را پوشیده بود، هواپیما را برای توقف روی آسفالت هدایت کرد. هنگامی که هدف از هواپیما خارج شد، مأموران امنیتی کردستانی (CTG) نیز که به‌عنوان کارکنان حمل چمدان تغییر قیافه داده بودند، در آنجا حضور داشتند تا او را شناسایی کنند.

 ژنرال ایرانی و همراهانش سوار دو خودرو شدند و به سمت منطقه ترور حرکت کردند، جایی که تک‌تیراندازان دلتا فورس در کمین بودند.

آن دو خودرو که در یکی از آنها [سردار شهید] سلیمانی حضور داشت، برای خروج از فرودگاه وارد خیابان شدند. سه تیم ‌تک‌تیرانداز دلتا فورس آماده بودند، ضامن‌های سلاح‌های بلند خود را آزاد کرده و انگشتانشان روی ماشه بود. بالای سر آنها، سه پهپاد بود که در آسمان پرواز می‌کردند، دو فروند از آنها به موشک های هِل‌فایر مجهز بودند.

همزمان با ورود آن دو خودرو به منطقه ترور، هدایت‌کنندگان پهپادها به سمت خودروها شلیک کردند. دو موشک هل‌فایر به خودروی حامل [سردار شهید] سلیمانی برخورد کردند. راننده خودرو دوم برای گریختن، بیشتر گاز داد. راننده قبل از اینکه تک‌تیرانداز دلتا فورس به سمت خودرو شلیک کند و مجبور به توقف شود، حدود ۹۰ متر حرکت کرد. در زمانی که خودرو نقلیه متوقف شد، سومین موشک هل‌فایر نیز به آن اصابت کرد.

محکومیت اقدام تروریست های آمریکایی

ساعاتی پس از انتشار خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، گروهی از مردم ایران، هندوستان، پاکستان، گروه‌های اسلامی مالزی، فلسطین، ترکیه، حوثی‌های یمن، شیعیان کشمیر، طرفداران حزب‌الله در لبنان، طرفداران اسد در سوریه و مردم عراق تظاهراتی در محکومیت این اقدام تروریست های آمریکایی برگزار کردند. پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای عملیات بزدلانه امریکا، در بغداد، کاظمین، کربلا و نجف تشییع شد و هزاران نفر از مردم عراق در این مراسم حضور یافتند. پیکرهای شهدا سپس به ایران منتقل شدند و به ترتیب در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان با حضور گسترده مردم تشییع شد، به طوری که در مراسم تشییع در تهران، جمعیت چند میلیونی از مردم گرد آمدند و رسانه‌ها آن را شلوغ‌ترین مراسم تشییع پس از تشییع بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله سید روح‌الله خمینی دانستند.

در رسانه‌های بین‌المللی، سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان «فرماندهٔ سایه» توصیف می‌شد.

گزیده ای از وصیت نامه سردار دلها

امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).

برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل و منصوب شرعی و فقهی به معصوم. خوب می‌دانید منزّه‌ترین عالِم دین که جهان را تکان داد و اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات‌بخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه‌ی رسول‌الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است. دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت‌الله‌الحرام و مدینه حرم رسول‌الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب میبیند.

متن کامل وصیتنامه سردار قاسم سلیمانی

تعبیر عاشقانه مجری‌ تلوزیون‌ ملی‌ عراق دروصف سردارسپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی

نمیدانم در کدام روز از محرم تو را یاد کنم

روزمسلم بن عقیل چون تو فرستادهٔ (رهبرت)، ومیهمان ما بودی!؟

یا روزحبیب بن مظاهر، چون تو بهترین دوست قدیمی مابودی!؟

یا روزقاسم چون اسمت قاسم بود!؟

یا روزعلی اکبر چون قطعه قطعه شدی!؟

یا روزعباس چون حامل علم و پرچم بودی و دو دستت قطع شد!؟

چیزی که واضح است اینست که گریه بر تو تمامی ندارد و از غیبت تو حیران و دلتنگیم

سردار دلها بعد از شهادتت، هر وقت به عبارت “سلام بر حسین(ع) و اصحاب حسین(ع)” می‌رسیم تو را یاد می کنیم…

روحش شاد، یادش گرامی، راهش پر رهرو باد انشاالله.