- نماهنگ احمقها ملت ایران را نشناختند!
- شما فساد و فحشا را آزادی میدانید!!!
- تا زمانی که روزنه باز باشد و مارها رها همچنان گزیده خواهیم شد.
- تخیل و تصور صواب- کار خوب یا سیئه- کار بد
- همه عقربهها را به ساعت ظهور تنظیم کنیم.
- لازمه بهرهمندی از هدایت قرآنی، تقوا و خشیت الهی
- ذکر یوم الله های تاریخی- ضرورت جهاد تبیین
- قرآن شناسی از دیدگاه امام خمینی(ره)
- شاه چگونه آمد و چگونه رفت؟
- تبیین نگاه مترقی و عادلانه اسلام به زن در عرصههای مختلف
- هوای نفس مانع التزام به لوازم ایمان
- زیر پوست زیبای آمریکا خشونت وحشیانه جنسی، نژادپرستی نظاممند – نادیده گرفتن حقوق زنان – رفتار وحشیانه پلیس
- دین شخصیت زن را احیا میکند.
- احساسات بر افکار تأثیر می گذارد و برعکس
- آیا غرب مظهر آزادی و امنیت زنان است؟
- حجاب یعنی بی نیاز از هر نگاهی جز خدا
- متن کامل پیام امام خمینی به بسیجیان
- روایت هایی تلخ از جنایات کوموله علیه ملت ایران
- پروژه ویرانی ایران بزرگ
- جنگ ۸ ساله یا جنگ جهانی سوم/ ۲۸۸۷ روز مقاومت
- دفاع مقدس حادثهای پرهیجان، پرمعنا و پر فایده برای امروز
- قرآن نسخه شفابخش مشکلات
- هنرمند کیست؟ کاری که هنرمندان سازنده و پیشرو انجام میدهند چیست»؟
- قرآن شناسی از دیدگاه امام خمینی(ره)
- فرهنگ بر دو قسم پیرو و پیشرو تقسیم می شود.
- آزادی چیست؟
- تحولخواهی، تحولانگیزی و تحولآفرینی
- بزرگترین انقلابِ تاریخ انقلابها
- تفکر گروهی و عدم پذیرش دیدگاه های رهبر
- برجسته سازی یا تئوری تنظیم دستور کار
- علم بلاتهذیب ضررش از جهل بدتر است
- اثبات شیعه و امامت ال محمد علیهم السلام از قرآن و کتب اهل سنت
- یکی از مصادیق آرمانزدایی، بی تفاوت کردن نسل جوان و دانشگاهی
- مرتکب گناهان شدهایم، چگونه گناهان خود را پاک کنیم؟
- زندگی اجتماعی مستلزم حقوقی جامع و قوانینی متقن
- شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
- تعداد برنامه ها با هدف ظهور، در مقابل کارهای تکراری
- عناصر قدرت و قوت ملی، ارکان اقتدار ملی
- تاکتیک دشمن در تحریف، ایجاد شک و تردید است
- راهبرد جهاد تبیین، موثرترین راه مقابله با تحریف دشمن
- جداسازی دین از زندگی
- ادب لباس زیبایی است در تن آدمی
- اندیشه های امام خمینی
- برخورد اندیشه ها
- برخی قضاوت پیامبر اکرم راقبول نداشتند
- اهداف آمریکا در مسئلهی تحریمها
- ارکان اقتدار ملی
- قهرمانِ پرافتخار
- عشق سرنوشت آدمی را در آسمانها میخواند
- عملیات ترور بزدلانه حاج قاسم
- عرفان مثبت، عرفان منفی
- علت اساسی زوال و سقوط تمدنها
- واقعیت عشق،عشق یعنی گل به جای خار باش
- آزادی بیان مقید به منطق و اخلاق
- اخلاص چیست؟ و مخلص کیست؟
- خود کم بینی احمقانه، بازگشت به خویشتن
- ارتباط حجاب با میل به خودنمایی
- ازدواج تنها درآمدن از تنهایی نیست
- منافقان بیدین، مقدسان احمق
- احزاب در فرهنگ غرب و مفهوم حزب در اسلام
- اسلام مبداء و سرچشمه ارزشها، شهید بهشتی
تفکر گروهی و عدم پذیرش دیدگاه های رهبر
چگونه گروههای منسجمی از مردم تصمیمهای نادرست را میگیرند و توجیه میکنند.
اصطلاح «تفکر گروهی» به این موضوع اشاره دارد که چگونه گروههای منسجمی از مردم تصمیمهای نادرست را میگیرند و توجیه میکنند.
افرادی که تحت تأثیر تفکر گروهی قرار می گیرند معمولاً در پذیرش دیدگاه های بیان شده توسط یک رهبر تأثیرگذار احساس ناراحتی می کنند.
آنها از ترس اینکه از گروه ترد و یا شرمنده شوند، در ابراز نگرانیها تردید دارند و تصور میکنند که سایر اعضای گروه تصمیمهای گرفته شده را تایید میکنند؛
گزینه های جایگزین در اقدامات گروه یا نادیده گرفته می شوند یا اصلاً مورد توجه قرار نمی گیرند، افراد خارجی که اعتراض می کنند اغلب به عنوان دشمن در نظر گرفته می شوند و از انسانیت خارج می شوند.
تفکر گروهی غالباً در گروههایی ایجاد میشود که هیچ دستورالعمل روشنی برای تصمیمگیری ندارند.
هشت علامت در تفکر گروهی است:
- توهم آسیب ناپذیری – گروه معتقد است شکست غیرممکن است.
- منطقی سازی جمعی – اعضای گروه دلایلی برای نادیده گرفتن هشدارها و امتناع از ارزیابی عینی موضع خود در مورد یک موضوع ایجاد می کنند.
- اخلاق ذاتی – گروه فرض می کند که تمام اعمالش اخلاقی و سودمند است.
- کلیشه سازی – گروه برای اجتناب از پرداختن منطقی به اعتراضات به فعالیت های خود، دیدگاه های منفی نسبت به گروه های مخالف ایجاد می کند.
- فشار مستقیم برای انطباق – با فشار گروه اعضا از مخالفت منصرف می شوند.
- خودسانسوری – اعضا با کمال میل از ابراز تردید یا اعتراض خودداری می کنند.
- توهم وحدت – از آنجایی که مخالفت هرگز ابراز نمی شود، اعضا تصور می کنند همه افراد گروه با تصمیمات گرفته شده موافق هستند.
- نگهبانان ذهن – برخی از اعضا داوطلبانه برای محافظت از گروه در برابر مخالفت یا انتقاد عمل می کنند.
هنگامی که تفکر گروهی رخ می دهد، خلاقیت، کارایی ذهنی و قضاوت اخلاقی مختل می شود، عینیت آسیب می بیند؛ اعضای گروه از ارزیابی کامل خطرات و توصیه های متخصص خودداری می کنند.
هنگامی که جایگزین ها کنار گذاشته می شوند، ارزیابی مجدد نمی شوند، فقط اطلاعاتی که از دیدگاه گروه پشتیبانی می کند مورد بحث و پذیرش قرار می گیرد، از آنجایی که این گروه بر این باور است که از شکست مصون است، از انجام برنامه های جایگزین خودداری می کند.
بسیاری از علائم گروه اندیشی را میتوان در رویدادهایی که منجر به بحران می شود، مشاهده کرد.
اینکه آیا یک گروه تسلیم تفکر گروهی می شود یا خیر، بستگی به هنجارهایی دارد که گروه برای تصمیم گیری ایجاد می کند، گروههایی که از ترویج یک دستور کار خودداری میکنند، اعضا را تشویق میکنند تا نگرانیهای خود را به اشتراک بگذارند، اجازه ارزیابی مستقل را میدهند، به دنبال نظرات متخصص و بازخورد میگردند، همه گزینهها را به طور انتقادی میسنجید و برنامههای احتمالی را توسعه میدهند، میتوانند از تفکر گروهی اجتناب کنند و حتی آنها را اصلاح کنند.