- نماهنگ احمقها ملت ایران را نشناختند!
- شما فساد و فحشا را آزادی میدانید!!!
- تا زمانی که روزنه باز باشد و مارها رها همچنان گزیده خواهیم شد.
- تخیل و تصور صواب- کار خوب یا سیئه- کار بد
- همه عقربهها را به ساعت ظهور تنظیم کنیم.
- لازمه بهرهمندی از هدایت قرآنی، تقوا و خشیت الهی
- ذکر یوم الله های تاریخی- ضرورت جهاد تبیین
- قرآن شناسی از دیدگاه امام خمینی(ره)
- شاه چگونه آمد و چگونه رفت؟
- تبیین نگاه مترقی و عادلانه اسلام به زن در عرصههای مختلف
- هوای نفس مانع التزام به لوازم ایمان
- زیر پوست زیبای آمریکا خشونت وحشیانه جنسی، نژادپرستی نظاممند – نادیده گرفتن حقوق زنان – رفتار وحشیانه پلیس
- دین شخصیت زن را احیا میکند.
- احساسات بر افکار تأثیر می گذارد و برعکس
- آیا غرب مظهر آزادی و امنیت زنان است؟
- حجاب یعنی بی نیاز از هر نگاهی جز خدا
- متن کامل پیام امام خمینی به بسیجیان
- روایت هایی تلخ از جنایات کوموله علیه ملت ایران
- پروژه ویرانی ایران بزرگ
- جنگ ۸ ساله یا جنگ جهانی سوم/ ۲۸۸۷ روز مقاومت
- دفاع مقدس حادثهای پرهیجان، پرمعنا و پر فایده برای امروز
- قرآن نسخه شفابخش مشکلات
- هنرمند کیست؟ کاری که هنرمندان سازنده و پیشرو انجام میدهند چیست»؟
- قرآن شناسی از دیدگاه امام خمینی(ره)
- فرهنگ بر دو قسم پیرو و پیشرو تقسیم می شود.
- آزادی چیست؟
- تحولخواهی، تحولانگیزی و تحولآفرینی
- بزرگترین انقلابِ تاریخ انقلابها
- تفکر گروهی و عدم پذیرش دیدگاه های رهبر
- برجسته سازی یا تئوری تنظیم دستور کار
- علم بلاتهذیب ضررش از جهل بدتر است
- اثبات شیعه و امامت ال محمد علیهم السلام از قرآن و کتب اهل سنت
- یکی از مصادیق آرمانزدایی، بی تفاوت کردن نسل جوان و دانشگاهی
- مرتکب گناهان شدهایم، چگونه گناهان خود را پاک کنیم؟
- زندگی اجتماعی مستلزم حقوقی جامع و قوانینی متقن
- شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
- تعداد برنامه ها با هدف ظهور، در مقابل کارهای تکراری
- عناصر قدرت و قوت ملی، ارکان اقتدار ملی
- تاکتیک دشمن در تحریف، ایجاد شک و تردید است
- راهبرد جهاد تبیین، موثرترین راه مقابله با تحریف دشمن
- جداسازی دین از زندگی
- ادب لباس زیبایی است در تن آدمی
- اندیشه های امام خمینی
- برخورد اندیشه ها
- برخی قضاوت پیامبر اکرم راقبول نداشتند
- اهداف آمریکا در مسئلهی تحریمها
- ارکان اقتدار ملی
- قهرمانِ پرافتخار
- عشق سرنوشت آدمی را در آسمانها میخواند
- عملیات ترور بزدلانه حاج قاسم
- عرفان مثبت، عرفان منفی
- علت اساسی زوال و سقوط تمدنها
- واقعیت عشق،عشق یعنی گل به جای خار باش
- آزادی بیان مقید به منطق و اخلاق
- اخلاص چیست؟ و مخلص کیست؟
- خود کم بینی احمقانه، بازگشت به خویشتن
- ارتباط حجاب با میل به خودنمایی
- ازدواج تنها درآمدن از تنهایی نیست
- منافقان بیدین، مقدسان احمق
- احزاب در فرهنگ غرب و مفهوم حزب در اسلام
- اسلام مبداء و سرچشمه ارزشها، شهید بهشتی
علت اساسی زوال و سقوط تمدنها، “من هستم، پس تو نیستی”
نظر دقیق دربارهی علل زوال و سقوط تمدنها، این حقیقت را برای ما روشن کرده است که علت اساسی، درمیان همهی علل زوال و سقوط، از همین اصل منفی “من هستم، پس تو نیستی”، یا “هستی تو مشروط بر این است که من آن را بخواهم”، ناشی شده است. برای ظلم، هیچ معنایی جز این وجود ندارد که “هستی و خواستههای تو، موقعی رسمیّت پیدا میکند که من میخواهم”.
معنای ظلم، که به فارسی آن را ستم میگویند، عبارت است از «تعدی به قانوان واقعی حیات معقول»، بنابراین:
۱- کمترین تعدی بر ندای وجدان، ظلم بر خویشتن است.
۲- اجازهی کمترین تعدی از طرف دیگران، بر حق خود، ظلم بر خویشتن است.
۳- کاستن از ارزش کار و فعالیت و محصول تلاش انسانها، ظلم است.
۴- به وجود آوردن شرایطی که انسان را وادار به صرف نظر از حق کار و فعالیت خود کند، ظلم است؛ ار چه مظلوم در کمال رضایت و خوشحالی، به آن شرایط بنگرد.
۵- ایجاد خفقان و رکود فکر در دیگران ظلم است.
۶- مزاحمت، به آزادای دیگران، اگر چه با منحرف کردن معنای آزادی، و تحصیل رضایت همان کسی همراه باشد که آزادیش مورد مزاحت قرار گرفته، یا تحریف به پدیدههای خوشاینده شده است، ظلم است.
۷- ایجاد تقاضاهای مصنوعی در مردم، برای عرضهی کالاها و یا تفکرات تحمیلی و بیارزش، ظلم است.
۸- بازی با تفکرات و احساسات مردم، برای تحمیل خواستههای خودخواهانه، ظلم است.
۹- ویترین قرار دادن ذهن مردم، برای نمایش قیافهی حق به جانب خود، تعدی بر شخصیت انسانهاست و ظلم است.
۱۰- عرضه کردن خود، برای مدیریت سیاسی جامعه، بدون تسلط به هوا و هوس و لذت پرستی و خودخواهی، تعدی و ظلم بر جامعه است.
۱۱- پایمال کردن قدرت و امتیازی که به دست آمده، و میتواند دردهای مردم را درمان کند، و آلام و ناگواریهای آنان را تقلیل بدهد، و سنگی از سر راهشان بردارد، و عامل بهبودی زندگی مادی یا معنوی مردم را به وجود آورد، بدترین ظلم بر انسانهاست. چه رسد به این که آن قدرت و امتیاز را به صورت سلاحی در آورده و یکه تاز میدان تنازع در بقا شود.
روایتی از پیشوایان نقل شده که میگوید: «ادارهی جامعه با کفر، میتواند دوام داشته باشد، ولی با ظلم امکانپذیر نیست».
منبع: پاسخ به شبهات، کتاب “تمدنها، مبانی و ارتباطات”، علامه محمد تقی جعفری، ص ۱۱ تا ۱۴