- نماهنگ احمقها ملت ایران را نشناختند!
- شما فساد و فحشا را آزادی میدانید!!!
- تا زمانی که روزنه باز باشد و مارها رها همچنان گزیده خواهیم شد.
- تخیل و تصور صواب- کار خوب یا سیئه- کار بد
- همه عقربهها را به ساعت ظهور تنظیم کنیم.
- لازمه بهرهمندی از هدایت قرآنی، تقوا و خشیت الهی
- ذکر یوم الله های تاریخی- ضرورت جهاد تبیین
- قرآن شناسی از دیدگاه امام خمینی(ره)
- شاه چگونه آمد و چگونه رفت؟
- تبیین نگاه مترقی و عادلانه اسلام به زن در عرصههای مختلف
- هوای نفس مانع التزام به لوازم ایمان
- زیر پوست زیبای آمریکا خشونت وحشیانه جنسی، نژادپرستی نظاممند – نادیده گرفتن حقوق زنان – رفتار وحشیانه پلیس
- دین شخصیت زن را احیا میکند.
- احساسات بر افکار تأثیر می گذارد و برعکس
- آیا غرب مظهر آزادی و امنیت زنان است؟
- حجاب یعنی بی نیاز از هر نگاهی جز خدا
- متن کامل پیام امام خمینی به بسیجیان
- روایت هایی تلخ از جنایات کوموله علیه ملت ایران
- پروژه ویرانی ایران بزرگ
- جنگ ۸ ساله یا جنگ جهانی سوم/ ۲۸۸۷ روز مقاومت
- دفاع مقدس حادثهای پرهیجان، پرمعنا و پر فایده برای امروز
- قرآن نسخه شفابخش مشکلات
- هنرمند کیست؟ کاری که هنرمندان سازنده و پیشرو انجام میدهند چیست»؟
- قرآن شناسی از دیدگاه امام خمینی(ره)
- فرهنگ بر دو قسم پیرو و پیشرو تقسیم می شود.
- آزادی چیست؟
- تحولخواهی، تحولانگیزی و تحولآفرینی
- بزرگترین انقلابِ تاریخ انقلابها
- تفکر گروهی و عدم پذیرش دیدگاه های رهبر
- برجسته سازی یا تئوری تنظیم دستور کار
- علم بلاتهذیب ضررش از جهل بدتر است
- اثبات شیعه و امامت ال محمد علیهم السلام از قرآن و کتب اهل سنت
- یکی از مصادیق آرمانزدایی، بی تفاوت کردن نسل جوان و دانشگاهی
- مرتکب گناهان شدهایم، چگونه گناهان خود را پاک کنیم؟
- زندگی اجتماعی مستلزم حقوقی جامع و قوانینی متقن
- شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
- تعداد برنامه ها با هدف ظهور، در مقابل کارهای تکراری
- عناصر قدرت و قوت ملی، ارکان اقتدار ملی
- تاکتیک دشمن در تحریف، ایجاد شک و تردید است
- راهبرد جهاد تبیین، موثرترین راه مقابله با تحریف دشمن
- جداسازی دین از زندگی
- ادب لباس زیبایی است در تن آدمی
- اندیشه های امام خمینی
- برخورد اندیشه ها
- برخی قضاوت پیامبر اکرم راقبول نداشتند
- اهداف آمریکا در مسئلهی تحریمها
- ارکان اقتدار ملی
- قهرمانِ پرافتخار
- عشق سرنوشت آدمی را در آسمانها میخواند
- عملیات ترور بزدلانه حاج قاسم
- عرفان مثبت، عرفان منفی
- علت اساسی زوال و سقوط تمدنها
- واقعیت عشق،عشق یعنی گل به جای خار باش
- آزادی بیان مقید به منطق و اخلاق
- اخلاص چیست؟ و مخلص کیست؟
- خود کم بینی احمقانه، بازگشت به خویشتن
- ارتباط حجاب با میل به خودنمایی
- ازدواج تنها درآمدن از تنهایی نیست
- منافقان بیدین، مقدسان احمق
- احزاب در فرهنگ غرب و مفهوم حزب در اسلام
- اسلام مبداء و سرچشمه ارزشها، شهید بهشتی
تخیل و تصور صواب- کار خوب یا سیئه- کار بد
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
«تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَهُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ» (القصص، ۸۳)
ما این دار (بهشت ابدی) آخرت را برای آنان که در زمین اراده علوّ و فساد و سرکشی ندارند مخصوص میگردانیم و حسن عاقبت خاص پرهیزکاران است.
انسان عاقل و مؤمن، به کسی میگویند که با عقل، فهم و قلب خود نسبت به «توحید و معاد» شناخت حاصل نموده و با اعتقادات محکم، آخرتگرا میباشد. او در زندگی تلاش میکند، تحصیل مینماید، برای تأمین معاش خود کار میکند، ازدواج مینماید و …؛ اما وقتی در تمامی این امور، خدا را نظر دارد و میکوشد تا در صراط مستقیم حرکت کند و فرامین او را اطاعت نماید و ولایت او را گردن نهد، یعنی میداند که این سفر کوتاه به پایان میرسد، نزد او بازمی گردد و معاد برپا میشود و جایگاه آدمیان، یا بهشت است و یا جهنم؛ لذا او خواهان مقام قُرب الهی در بهشت جاوید میباشد.
تخیل و تصور سیئه (کار بد)
تخیل و تصور، در باره گناه این است که آدمی صورتهایی از گناه را در ذهن خود بسازد و هیچگونه پیامد و بازتاب علمی یا عملی نداشته باشد؛ اگر چه آثار سوئی دارد واگر به صورت عادت درآید ممکن است زمینه گناه را فراهم سازد و موجب سلب توفیق گردد.
چنان که طبق روایت، حضرت عیسی علیه السلام به یاران خود فرمودند:
«إِنَّ مُوسَى نَبِیَّ اللَّهِ ع أَمَرَکُمْ أَنْ لَا تَزْنُوا وَ أَنَا آمُرُکُمْ أَنْ لَا تُحَدِّثُوا أَنْفُسَکُمْ بِالزِّنَا فَضْلًا عَنْ أَنْ تَزْنُوا فَإِنَّ مَنْ حَدَّثَ نَفْسَهُ بِالزِّنَا کَانَ کَمَنْ أَوْقَدَ فِی بَیْتٍ مُزَوَّقٍ فَأَفْسَدَ التَّزَاوِیقَ الدُّخَانُ وَ إِنْ لَمْ یَحْتَرِقِ الْبَیْتُ»
موسى بن عمران به شما امر کرد که زنا نکنید و من به شما امر میکنم که یاد زنا را نیز در خاطر نیاورید (آن را برای نفستان بازگو ننمایید) چه رسد به عمل زنا! زیرا آن که (در ذهنش) یاد زنا کند، مانند کسى است که در عمارت زیبا و مزینى آتش روشن کند، دودهاى تیره آتش زیبائیهاى عمارت را خراب میکند، اگر چه عمارت آتش نگیرد.
پس فکر گناه خواه ناخواه در قلب آدمی تیرگى ایجاد میکند و به صفا و پاکى دل آنها ضربه میزند، و فهم و ایمان را دشوار میسازد، گر چه مرتکب آن گناه نشود.
ممکن است که کسی برای انجام یک گناه، نیّت، قصد و اراده کند، اما موفق به انجام آن نگردد. مانند سارقی که تمامی تخیلات و تفکرات برای انجام یک سرقت را به انجام رسانده، اکنون نیّت، قصد و اراده به انجام میگیرد، اما ناگهان میبیند که مأموران نیروی انتظامی، به دلایل دیگری در کوچه هستند – یا در سطح کلان، مانند امریکا و نظام سلطه، که قصد و ارادۀ جدی بر سقوط نظام جمهوری اسلامی و سپس تجزیۀ خاک این کشور دارند، اما با مقاومت سراسری، نیروی بازدارنده و … مواجه میباشند و نمیتوانند هدف خود را محقق کنند، اما این اراده را دارند و برای انجامش میکوشند.
«تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَهُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا» – یعنی: – – آخرت را برای کسانی قرار دادم که به هیچ وجهی، ارادۀ برتری طلبی و فساد (گناه) را ندارند.
پس، اگر کسی ارادۀ برتریطلبی و فساد (تباهی) کند، اما موفق به انجامش نشود، کار تمام است و هرگز به بهشت وارد نخواهد شد.
به عنوان مثال ساده: کسی قصد دارد که لباس مناسبی بخرد. اگر قصدش خرید لباس به تناسب نیازش، فصل یا مجلسی باشد، اشکالی ندارد، اما اگر قصدش این باشد لباسش به چشم بیاید، از دیگران برتر باشد، به آن تفاخر کند و …، همان ارادۀ برتری طلبی است.
تخیل و تصور صواب (کار خوب)
همچنین ممکن است کسی قصد خیری داشته باشد و پس از گذر از تمامی مراحل و مساعد دیدن شرایط، نیّت کند، تصمیم قاطع بگیرد و اراده کند که آن کار را به انجام برساند، اما به هر دلیلی موفق نشود. مثل این که تصمیم میگیرد و اراده میکند که برای شرکت در نماز جماعت، به سوی مسجد برود – یا به دیدار پدر و مادر و خویشان برود – یا از بیمار یا یتیمی عیادت کند – یا چیزی را به نیازمندش برساند و …؛ اما مشکلی پیش میآید و نمیتواند آن کار را به انجام برساند. در اینجا، همان نیّت، قصد و ارادۀ او را به حسابش مینویسند و پاداش هم میدهند.
«اخلاق – مواضع» نظری و عملی مؤمن، چنین است که هرگز ارادۀ برتری طلبی و فساد (تباهی و گناه) نمیکند؛ پس به بهشت راه مییابد. حالا این که چقدر ارادۀ خوب نموده، چقدر عمل صالح انجام داده و تا چه میزان با ایمان و اخلاص، خداوند سبحان را بندگی (عبادت) نموده، مسائل و گامهای بعدی میباشد.
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم؛
منبع اصلی ایکس شبهه x-shobhe»