پیتزایی در خانه درست کنید که… – تات فا

پیتزایی در خانه درست کنید که…

پیتزایی در خانه درست کنید که با برخی از بهترین پیتزاها برابری کند شما می توانید در خانه پیتزایی درست کنید که با برخی از بهترین پیتزاها برابری کند. حتی اگر یک آشپز نسبتاً تازه کار باشید با تمرین و برنامه ریزی می توانید در آن مهارت پیدا کنید. برنامه ریزی اولیه برای پخت پیتزا […]

پیتزایی در خانه درست کنید که با برخی از بهترین پیتزاها برابری کند

پیتزایی در خانه درست کنید که با برخی از بهترین پیتزاها برابری کند

شما می توانید در خانه پیتزایی درست کنید که با برخی از بهترین پیتزاها برابری کند.

حتی اگر یک آشپز نسبتاً تازه کار باشید با تمرین و برنامه ریزی می توانید در آن مهارت پیدا کنید.

برنامه ریزی اولیه برای پخت پیتزا

اگر می خواهید پیتزا را به عنوان یک پایه اصلی در رژیم غذایی خود قرار دهید، داشتن یک ترازوی آشپزخانه که مواد اولیه مانند خمیر ودیگر مواد مورد استفاده را روی آن بسنجید، یک سرمایه گذاری هوشمندانه است.

اگر حداقل هفته ای یک بار پیتزا درست می کنید، تهیه چند تابه خمیر پیتزا را که در فروشگاه های لوازم رستوران موجود است، در نظر بگیرید.

برای آماده سازی خمیر، به یک سطح کار نیاز خواهید داشت. سطح کار می تواند یک سنگ یا یک تخته آشپزی در اندازه مناسب باشد. 

حداقل یک روز قبل از اینکه قصد تهیه پیتزا را دارید، خمیر را آماده کنید تا به اندازه کافی قوام پیدا کند.

 اگر برنامه ریزی شما یرای پخت پیتزا به هر دلیلی تغییر کرد و نمی خواهید خمیر آماده را استفاده کنید، آن را محکم در بسته بندی پلاستیکی بپیچید و یا آن را در یک ظرف پلاستیکی قرار دهید. خمیر پیتزا با بسته بندی مناسب، حدوداً سه روز در یخچال دوام می آورد.

گزینه دیگر برای نگهداری خمیر آماده یخ زدن خمیر است. خمیر آماده را در یک کیسه پلاستیکی در فریزر قرار دهید و هر وقت که می خواهید طبخ کنید آن را به یخچال، و پس از حدود یک ساعت می توانید آن را به بیرون از یخچال منتقل کنید.

چگونه خمیر پیتزای با کیفیت درست کنیم. این دستورالعمل، از cooking اقتباس شده است.

مهمترین قسمت پخت پیتزا تهیه ی خمیر آن است.

برای تهیه ی یک خمیر لطیف و خوش طعم، از مخلوط آرد مایع خمیر و آب که تا یک هفته در یخچال ماندگار است استفاده می کنیم.

افزایش حجم خمیر، بستگی به زمان استراحت، دما و رطوبت آشپزخانه و یخچال شما دارد.

مواد مورد نیاز

۳۰۰ گرم آرد (حدود ۲ فنجان به علاوه ۲ قاشق غذاخوری)

۸  گرم نمک ( حدود ۱ قاشق چای خوری)

۲  گرم مایع خمیر (حدود ۳/۴ قاشق چای خوری خوری)

۴  گرم روغن زیتون (حدود ۱ قاشق غذا خوری)

آماده سازی خمیر

۱- ۱۰۰ گرم آرد (کمی کمتر از ۱ فنجان)، خمیر مایه و روغن زیتون را در یک کاسه با هم مخلوط و با کمی آب ولرم هم بزنید تا یک مایع یکنواخت بدست بیاید.

۲- باقی مانده آرد را با افزودن مقداری نمک در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس مخلوط مایع خمیر را که قبلا آماده کرده اید کم کم اضافه کنید و با دستان خود ورز دهید تا یک خمیر یک نواخت بدست بیاید.، سپس اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه بماند. ( از آب به اندازه ای استفاده کنید که خمیر سفت بدست بیاید. خمیر سفت چسبندگی کمتری دارد.)

۳- پس از استراحت خمیر را به مدت ۳ دقیقه ورز دهید. سپس خمیر را به دو قطعه مساوی برش داده و هر کدام را به صورت گلوله در آورید و در ظرفی که آرد پاشی شده قرار دهید، روی آن را با پارچه مرطوب بپوشانید و بگذارید ۳ تا ۴ ساعت در دمای اتاق یا به مدت ۸ تا ۲۴ ساعت در یخچال استراحت کند و قوام یاید. (اندازه خمیر آماده حدودا دو برابر اندازه اولیه می شود)  اگر خمیر را در یخچال قرار دادید، ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از شروع  برای  فرم دادن به آن از یخچال خارج کنید.

۴- برای آماده کردن خمیر پیتزا، هر توپ خمیر را روی سطح کار که آرد پاشی شده قرار دهید و با انگشتان خود آن را کشیده و سپس با دستان خود آن را به شکل گرد یا مربع درآورید. یک حلقه نازک از خمیر، با یک لبه برجسته در اطراف آن ایجاد کنید لبه ها را مانند تصویر نسبت به وسط خمیر ضخیم تر در نظر بگیرید.

نان پیتزا
خمیر پیتزا

مواد پیتزا

مواد اصلی پیتزا عبارت است از سس گوجه و پنیر پیتزا، سایر مواد مثل فلفل دلمه ای، سوسیس، کالباس، گوشت چرخ کرده یا ورقه ای گوساله، گوشت سفید از انواع مختلف، سس از انواع مختلف و برخی دیگر از مواد غذایی ه بسته به سلیقه انتخاب می شوند.

سس پیتزا: سس پیتزا آنقدر ساده تهیه می شود که هیچ دلیلی برای استفاده از انواع خریداری شده در فروشگاه وجود ندارد. ترکیبی از مقداری گوجه فرنگی کامل و آبکش شده با کمی روغن زیتون و نمک را در مخلوط کن هم بزنید و سپس با حرارت ملایم بپزید و استفاده کنید.

پخت پیتزا در فر

اگر از تابه استفاده می کنید، تابه را کمی روغنی کنید، سپس خمیر آماده را به شکل تابه در آورده و داخل تابه قرار دهید. و مواد پیتزا را روی آن به تناسب پخش کنید.    

تابه را در فر که قبلا گرم کرده اید قرار دهید تا زمانیکه دور خمیر طلایی و قهوه ای شود و سس و پنیر به زیبایی حباب بزنند.

پختن پیتزا روی اجاق گاز

پخت یک پیتزا روی اجاق گاز یک روش ساده است و با یک توپ خمیر دو پیتزای تابه ای بدست می آید. یک تابه چدنی را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید و سپس آن را با روغن زیتون روغنی کنید و نیمی از گلوله خمیر پیتزا را بردارید و آن را با به شکل دایره ای دقیقاً کوچکتر از ظرف پهن کنید و در تابه قرار دهید. پس از پختن یک طرف خمیر را بر گردانید تا طرف دیگر نیز بپزد.(حرارت را تنظیم کنید تا بدون سوختن هر دو طرف به طور مساوی قهوه ای شود.) وقتی هر دو طرف آماده شد روی آن را با مواد پیتزا که قبلا آماده کرده اید بپوشانید و درب  ظرف را روی آن قرار دهید تا پنیر ذوب شود.