چگونه فلفل دلمه ای تازه را فریز کنیم. – تات فا

چگونه فلفل دلمه ای تازه را فریز کنیم.

منجمد کردن فلفل‌های تازه راهی عالی برای در دسترس قرار دادن آن‌ها برای پخت و پز در تمام سال است! این کار سریع، آسان و سرگرم‌کننده است. فلفل‌ها در هنگام یخ زدن رنگ زیبای خود را حفظ می‌کنند.

چگونه فلفل دلمه ای تازه را فریز کنیم.

چگونه فلفل دلمه ای تازه را فریز کنیم.

فلفل دلمه ای تازه در فصل تابستان کاملاً ارزان است، اگر پس از خرید متوجه شدید فلفل‌هایی که خریده اید زیادتر از مصرف هفتگی شما هستند و دستور پخت کافی برای استفاده از آن‌ها نیز ندارید. فریز کردن و نگهداری آنها برای استفاده در یک تا دو ماه آینده ایده خوبی است.

به سادگی مانند سبزیجات شسته و خرد کنید تا فرآیند انجماد سریع تر انجام شود. هیچ نیازی به تجهیزات فانتزی وجود ندارد. فقط مجموعه ای از مراحل است که فلفل های آماده را برای استفاده در ماه های آینده در اختیار شما قرار می دهد.

از فلفل های منجمد در سس ها، سوپ ها و خورش ها یا به عنوان بخشی از املت استفاده کنید. فلفل های شیرین و تند طعم خوبی را به بسیاری از دستور العمل ها اضافه می کنند و در عین حال مواد تغذیه عالی را نیز ارائه می دهند. گنجاندن فلفل دلمه ای در رژیم غذایی که شامل ویتامین A، فولات، آهن و فیبر فراوان است سبب غنی  تر شدن وعده غذایی می شود. سایر فلفل‌های تند و ملایم‌تر نیز فواید مشابهی دارند و تندی آن‌ها در واقع یک «طعم» نیست، بلکه یک «احساس» است. کپسایسین موجود در فلفل ها پاسخی را در سلول های ما ایجاد می کند که مغز ما آن را به عنوان “سوخته شدن” می خواند، بنابراین شما سوختگی را احساس می کنید، برای آماده کردن فلفل تند برای انجماد، دستکش یکبار مصرف بپوشید و به صورت خود دست نزنید.

فلفل های یخ زده طعم خود را از دست نمی دهند، اما پس از یخ زدایی کاملاً ترد نخواهند بود، بنابراین فقط برای دستور العمل های پخته شده مناسب هستند. با این وجود، تکه های نیمه یخ زده فلفل وقتی در سس یا غوطه ور شوند، خوشمزه هستند. با این حال، اگر ترد نبودن آنها شما را آزار نمی دهد، استفاده از آنها به صورت نپخته در سالاد بسیار مناسب است.

منجمد کردن فلفل‌های تازه راهی عالی برای در دسترس قرار دادن آن‌ها برای پخت و پز در تمام سال است! این کار سریع، آسان و سرگرم‌کننده است. فلفل‌ها در هنگام یخ زدن رنگ زیبای خود را حفظ می‌کنند.

دستور العمل

۸  تا ۱۰ فلفل دلمه ای (یا ۲۰ فلفل کوچک)

زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

پختن: ۰ دقیقه

تعداد دفعات استفاده: ۱۶ تا ۲۰ وعده

فواید تغذیه ای (در هر وعده) ۴ کالری، ۰ گرم چربی، ۱ گرم کربوهیدرات ها، ۰ گرم پروتئین،

 ( اطلاعات تغذیه با استفاده از پایگاه داده مواد تشکیل دهنده محاسبه می شود و باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شود.)

فلفل ها را مرتب کنید و فلفل هایی که لکه های نرم دارند را کنار بگذارید. ممکن است بتوانید بلافاصله بخشی از این فلفل ها را در دستور غذا استفاده کنید، اما به خوبی یخ نمی زنند. فلفل هایی که هر گونه کپک دارند باید دور ریخته شوند.

فلفل های سالم قابل انجماد را کاملاً بشویید و با دستمال کاغذی یا حوله آشپزخانه تمیز خشک کنید.

فلفل ها را از وسط نصف کنید و تمام دانه ها را جدا کنید. استفاده از قاشق می تواند به این روند کمک کند.

فلفل ها را به هر اندازه و شکلی که برای نیازهای شما مناسب تر است برش دهید: نوارهای ضخیم، نوارهای نازک، حلقه، ربع یا نصف.

نکته: هر چه فلفل ها خشک تر باشند، کمتر دچار سوختگی در فریزر می شوند.

تکه های فلفل را روی یک ورقه پخت پهن کنید و حداقل ۱۲ ساعت در فریزر بگذارید. این کار از یخ زدن فلفل ها با هم به صورت دسته ای جلوگیری می کند.

پس از یخ زدن، فلفل ها را به کیسه های فریزر سنگین منتقل کنید. و تا حد امکان هوا را از آنها خارج کنید. تاریخ فرآوری را روی آن برچسب بزنید و همیشه آنها را در پشت فریزر، معمولا سردترین قسمت، نگهداری کنید. حداکثر تا شش ماه قابل نگهداری است.

  ? نهج البلاغه – امیرالمومنین علی علیه‌السلام:  فَلْیَنْتَفِعِ امْرُؤٌ بِنَفْسِهِ، فَإِنَّمَا الْبَصِیرُ مَنْ سَمِعَ فَتَفَکَّرَ، وَ نَظَرَ فَأَبْصَرَ، وَانْتَفَعَ بِالْعِبَرِ، ثُمَّ سَلَکَ جَدَداً وَاضِحاً یَتَجَنَّبُ فِیهِ الصَّرْعَهَ فِی الْمَهَاوِی، وَالضَّلاَلَ فِی الْمَغَاوِی  ? هرکس باید از کار خویش بهره گیرد، انسان بینا کسى است که به درستى شنید و اندیشه کرد، پس به درستى نگریست و آگاه شد، و از عبرت ها پند گرفت، سپس راه روشنى را پیمود، و از افتادن در پرتگاه ها، و گم شدن در کوره راهها، دورى کرد. خطبه ۱۵۳