تم های بلوکی بخشی از اکوسیستم وردپرس – تات فا

تم های بلوکی بخشی از اکوسیستم وردپرس

با طرح زمینه بلوک، می‌توانید با استفاده از ویرایشگر تم یا ویرایشگر سایت، بلوک‌ها را خارج از محتوای خود قرار داده و ویرایش کنید .می‌توانید از بلوک‌ها در قالب‌های ارائه‌ شده به عنوان مثال، یک صفحه آرشیو یا یک صفحه 404 را در تم یا افزونه استفاده کنید. همچنین می توانید قالب های سفارشی ایجاد کنید.

تم های بلوکی بخشی از اکوسیستم وردپرس

تم های بلوکی بخشی از اکوسیستم وردپرس

از نسخه ۵.۹، تم های بلوکی به عنوان نوعی از تم های وردپرس، به بخشی از اکوسیستم وردپرس تبدیل شده اند.

موضوعات

  • تم بلوک چیست؟
  • نحوه پیدا کردن تم های بلوک
  • چه گزینه هایی با تم های بلوکی در دسترس هستند؟
  • چه زمانی باید از یک تم بلوک استفاده کنم؟
  • تم های بلوک چه تفاوتی با تم های کلاسیک دارند؟
  • پیوندهای منابع

تم بلوک چیست؟

تم بلوکی به تمی گفته می‌شود که از بلوک‌ها برای تمام قسمت‌های یک سایت، از جمله منوهای ناوبری، هدر، محتوا و پاورقی سایت استفاده می‌کند. این نوع تم ها به عنوان ویژگی های کاربر پسند به وردپرس وارد شده اند که به کاربر امکان می دهد تمام بخش‌های کلیدی پوسته سایت خود را بدون نیاز به تغییر تم ویرایش و سفارشی کند. 

با طرح زمینه بلوک، می‌توانید با استفاده از ویرایشگر تم یا ویرایشگر سایت، بلوک‌ها را خارج از محتوای خود قرار داده و ویرایش کنید .می‌توانید از بلوک‌ها در قالب‌های ارائه‌ شده به عنوان مثال، یک صفحه آرشیو یا یک صفحه ۴۰۴ را در تم یا افزونه استفاده کنید. همچنین می توانید قالب های سفارشی ایجاد کنید.

تم بلوکی چگونه بر ابزارک ها و مناطق ابزار تأثیر می گذارد؟

یک تم بلوکی به جای ابزارک ها، به بلوک ها متکی است. به این معنی که می‌توانید بلوک‌ها را در هر جایی که قبلاً می‌خواستید ابر‌ها ظاهر شوند، قرار دهید.

چه تاثیری بر بخش سفارشی سازی Customizer  تم  دارد؟

 بخش سفارشی سازی Customizer در تم های بلوکی در دسترس نیست مگر اینکه از افزونه یا تمی استفاده کنید که نیاز به فعال سازی داشته باشد. این تغییر به این دلیل است که می‌توانید همان تغییراتی را که با Customizer در تم ایجاد می کردید با بلوک‌ها ایجاد کنید. به عنوان مثال، در تم های بلوکی، بلوک هایی برای عنوان سایت، برچسب و لوگوی سایت وجود دارد. همچنین می توانید با رفتن به صفحه مدیریت > سفارشی سازی > ویرایشگر (بتا) رنگ ها را برای وب سایت خود در تنظیمات سبک ها انتخاب کنید.

نحوه پیدا کردن نم هایبلوکی

می توانید با انتخاب Block Themes در نوار ابزار، تم های بلوک را در فهرست قالب وردپرس بیابید .این گزینه به طور خودکار شما را به یک نمای فیلتر شده از تمام تم ها با قابلیت ویرایش کامل می برد.

نحوه پیدا کردن  نم های بلوکی
نحوه پیدا کردن  نم های بلوکی

چه گزینه هایی با تم های بلوکی در دسترس هستند؟

پس از فعال کردن یک تم بلوکی، ابزارها و ویژگی‌های بیشتری از جمله موارد زیر در دسترس شما خواهد بود:

  • ویرایشگر سایت :ویرایشگری که به شما امکان می دهد تمام قسمت های سایت خود را ویرایش کنید، بین قالب ها حرکت کنید و موارد دیگر.
  • سبک‌ها :ویژگی‌ای که به شما امکان می‌دهد بلوک‌ها را جداگانه، با رنگ‌های مختلف، تایپوگرافی، طرح‌بندی‌ها و موارد دیگر سفارشی کنید.
  • الگوها : قالب هایی را که یک صفحه یا پست استفاده می کند، ویرایش، ایجاد و مدیریت کنید.
  • بخش‌های قالب :امکان سازماندهی بلوک‌ها مانند سرصفحه‌ها و پاورقی‌ها را به عنوان بخشی از بلوک یک قالب که عمدتاً ساختار سایت را تشکیل می دهند، فراهم می کند.
  • بلوک های تم از جمله بلوک ناوبری، بلوک حلقه پرس و جو و موارد دیگر.

با استفاده از این گزینه ها می توانید ظاهر دلخواه را برای سایت خود، بدون تغییر مکرر تم ایجاد کنید.

چه زمانی باید از یک تم بلوک استفاده کنم؟

تم های بلوکی از زمان انتشار نسخه ۵.۹ در وردپرس معرفی شدند. اگر دوست دارید چیزهای جدید کاوش کنید، از ساختن محتوا با ویرایشگر بلاک لذت ببرید و دوست دارید تمام قسمت های سایت خود را کنترل کنید، تم های بلوکی راه حل عالی برای شما هستند.

تم های بلوکی چه تفاوتی با تم های کلاسیک دارند؟

تم های بلوکی برای بهتر شدن عملکرد وردپرس ساخته شده اند، بلوک ها به شما این امکان را می دهند که تمام قسمت های سایت خود را به آسانی ویرایش کنید.

امیرالمومنین علی علیه‌السلام درخطبه متقین یکى دیگر از اوصاف پرهیزکاران را صفت رضا و تسلیم نام برده ومى فرماید:  ☀️نُزِّلَتْ أَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِی الْبَلاَءِ کَالَّتِی نُزِّلَتْ فِی الرَّخَاءِ ?«حال آنها در بلا همچون حالشان در آسایش و رفاه است  » ? در حال نعمت مست و مغرور نمى شوند و در بلا و مشکلات بى تابى و جزع ندارند; در همه حال راضى به رضاى خدا و تسلیم در برابر اراده او هستند. به یقین از تلاش و کوشش براى مبارزه با مشکلات و فراهم کردن اسباب نعمتها فروگذار نمى کنند; ولى آنجا که از تحت اراده آنها بیرون است، جز تسلیم و رضا عکس العملى نشان نمى دهند; زیرا مى دانند بى تابى در برابر بلا و حوادث ناگوار نه تنها مشکلى را حل نمى کند، بلکه اجر و پاداش آنها را بر باد مى دهد و گاه بر مشکلات نیز مى افزاید و سبب یأس و نومیدى وانفعال در برابر هر حادثه اى مى شود.» نهج البلاغه